شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
برپايي نمايشگاه كتاب در کتابخانه مرکزی سردشت

رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان سردشت استان آذربايجان غربي از برپايي نمايشگاه كتاب در سالن مطالعه كتابخانه مركزي ابن‌سيناي اين شهرستان خبر داد.-

 سليمان خضر‌پوردر گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار کرد: این نمایشگاه از دوم تا ششم مهر‌ماه با عرضه دو هزار جلد كتاب برپا خواهد بود.

خضر‌پوردر همچنين با اشاره به عضويت نيم‌بهاي دانش‌آموزان در كتابخانه‌هاي اين شهرستان عنوان كرد: همزمان با بازگشايي مدارس دانش‌آموزان مي‌توانند به صورت نيم‌بها در طول مهر ماه عضو كتابخانه‌هاي شهرستان سردشت شوند.

وي درباره راه‌اندازي كتابخانه‌هاي مشاركتي جدید در اين شهرستان گفت: كتابخانه مشاركتي بازداشتگاه شهر سردشت به دليل محدوديت مكاني راه‌اندازي نشد و قرار است در آينده فضايي در اختيار نهاد كتابخانه‌هاي اين شهرستان قرار شود و از آن به عنوان كتابخانه مشاركتي استفاده شود.

رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان سردشت افزود: کتابخانه اداره كل زندان‌هاي اين شهرستان با در اختيار داشتن فضايي شش متري كه فقط دو قفسه با 600 جلد كتاب را تامين مي‌کند، پتانسیل اداره به صورت مشاركتي را ندارد.

خضر‌پور با اشاره به فضاي 12 متري و تامين دست‌کم سه هزار عنوان كتاب براي راه‌اندازي كتابخانه‌هاي مشاركتي اظهار کرد: در صورت داشتن مكان مناسب، اداره كتابخانه‌هاي شهرستاني با همكاري نهاد كتابخانه‌هاي كشور با تامين منابع، كتابخانه‌هاي نهاد‌هاي شهرستاني را تبديل به مشاركتي مي‌كند.

وي درباره تشكيل انجمن خيران كتابخانه‌ساز در اين شهرستان نیز گفت: اين انجمن هنوز در اين شهرستان تشكيل نشده، زيرا فرهنگ كمك به مساجد و مدارس از سوي مردم نسبت به مشاركت در ساخت اماكن فرهنگي مانند كتابخانه‌ها مرسوم‌تر است.

رييس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان سردشت با بيان اين‌كه تشكيل انجمن خيران و كمك به ساخت مدرسه و كتابخانه يا هر مكان ديگري بايد به دور از ريا و كسب شهرت باشد، عنوان کرد: خيران به عنوان يك جمعيت ياري‌دهنده به استان‌ها نبايد به دام ريا و كسب شهرت از طريق اين عمل  خیر گرفتار شوند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط