سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
«ترکه‌های درخت آلبالو» بعد از 23 سال دوباره منتشر شد

رمان «ترکه‌های درخت آلبالو» نوشته اکبر خلیلی هفته آینده در بنیاد ادبیات داستانی رونمایی می‌شود. این کتاب بعد از 23 سال با ویرایش جدید از سوی انتشارات این بنیاد به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، خلیلی درباره این کتاب توضیح داد: این کتاب که برای نخستین بار در سال 1368 منتشر شد، با ویرایش جدید به تازگی از سوی بنیاد ادبیات داستانی به چاپ رسیده. در این اثر به جنگ کردستان و مساله کردستان مجزای از ایران از زاویه‌ای خاص نگاه شده، ولی شرایط چاپ و انتشار این کتاب تا به امروز برای من رضایت‌بخش نبوده است.

وی در این اثر به موضوعات انقلاب و جنگ و مسایل کردستان پرداخته و ناگفته‌هایی را در این باره در قالب یک داستان روایت کرده است.

این نشست با حضور سهیلا عبدالحسینی و جمعی از نویسندگان، منتقدان و علاقه‌مندان داستان، ساعت 16 روز 27 شهریور در بنیاد ادبیات داستانی برپا می‌شود.  
 
خلیلی متولد تهران است. وی در سال‌های دفاع مقدس از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران جنگ در مناطق مرزی بوده است.

از بین آثار او رمان «ترکه‌های درخت آلبالو»، وی تا کنون چندین جایزه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را در حوزه آثار برگزیده دفاع مقدس از آن خود کرده است. همچنین داستان «امام برای من آمد» وی از مجموعه «هفده به علاوه سه» نیز جایزه بهترین داستان کوتاه مهر را به خود اختصاص داده است.

«هفده به علاوه سه»، «کارون پر از کلاه»، «شما نمی‌توانید ببینید»، «ادبیات گزیده» و «نون تافتون»، «چرا یکی شاهزاده می‌شود»، «فتوا» «گام‌به‌گام با انقلاب» ، «شهر سدر و زیتون» و«کعبه هفتاد» از جمله آثار داستانی این نویسنده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها