سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۷
انتشار مجموعه «نمايش‌هاي ايراني» ادامه مي‌يابد

«صادق‌ عاشورپور» نمايشنامه‌نويس و پژوهشگر با بيان اين كه سه جلد نخست مجموعه نمايش‌هاي ايراني پيش از اين در انتشارات پژوهش‌هاي فرهنگ و هنر اسلامي به چاپ رسيده، گفت: سه جلد دوم اين مجموعه نيز به زودي منتشر مي‌شود._

صادق عاشورپور به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: جلد چهارم مجموعه نمايش‌هاي ايراني درباره «نقالي در ايران»، جلد پنجم درباره «نمايش‌هاي عاميانه» و جلد ششم درباره نمايش‌هاي «بعد از اسلام تا دفاع مقدس» است كه به زودي منتشر مي‌شود.

وي افزود: جلد اول اين مجموعه درباره نمايش‌هاي ايراني مرتبط با آيين‌هاي قبل از اسلام، جلد دوم درباره تعزيه و جلد سوم نمايش‌هاي مربوط به آيين هاي مزديسنا است كه در مركز پژوهش‌هاي فرهنگ و هنر اسلامي به چاپ رسيده است. 

عاشورپور ادامه داد: در اين مجموعه 6 جلدي به طور كلي به پيدايش نمايش، چگونگي اجرا و ريشه‌يابي نمايش‌ها پرداخته‌ و از كتاب‌هاي مختلف از جمله تواريخ شيعه، متون مذهبي، تاريخ طبري، تاريخ كامل ابن اثير و متون پهلوي، اوستايي، تركي، كردي و عربي استفاده كرده‌ام. 

وي با اشاره به اين كه نمايشنامه «پيوستگان» به زودي در انتشارات پرسمان به چاپ مي‌رسد، اضافه كرد: نمايشنامه‌هاي «كلاغ»، «كچل و پهلوان» و «كاري بايد كرد» را نيز اكنون آماده چاپ دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط