شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶

پتر اشتام نویسنده سوییسی به عنوان برنده امسال جایزه ادبی بودنزه شهر اوبرلینگن برگزیده شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، از این نویسنده 49 ساله برای مجموع فعالیت های ادبی اش قدردانی خواهد شد. 

هیات داوران در بیانیه خود در توضیح انتخاب این نویسنده اعلام کرد: او نویسنده برجسته ای است که رمان ها و داستان هایی را به رشته تحریر درآورده که ریشه آن ها از همان ابتدا بر سنت داستان های کوتاه آنگلوساکسون ها (قبایلی از ژرمن‌ها که از اوایل سده پنج میلادی در جنوب و خاور بریتانیای بزرگ ساکن بودند) قرار داده شده است. 

مراسم اهدای این جایزه در سال جاری در تاریخ دوم دسامبر (12 آذر) در شهر اوبرلینگن برگزار خواهد شد. جایزه ادبی بودنزه از سال 1954 هر دو سال یک بار به نفرات برگزیده اهدا می شود. آخرین برنده این جایزه پنج هزار یورویی هم یک شاعر سوییسی به نام کریستین اوتس بود.
 
پتر اشتام متولد 18 ژانویه 1963 در مونسترلینگن است که در رشته‌های شناخت زبان و ادبیات انگلیسی، روانشناسی و آسیب شناسی روانی تحصیل کرده است. او اقامت هایی طولانی در پاریس، نیویورک و کشورهای حوزه اسکاندیناوی داشته و از سال 1990 به عنوان نویسنده آزاد و روزنامه نگار فعالیت دارد. او اکنون در زوریخ زندگی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها