یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳

موزه اشتروول پتر واقع در شهر فرانکفورت به تازگی میزبان نمایشگاهی با موضوع قهرمانان پرنده کتاب‌های کودکان شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، در این نمایشگاه که از چهارشنبه 21 تیر (11 جولای) افتتاح شده، بازدیدکنندگان می‌توانند در 6 بخش موضوعی به تماشای آثار به نمایش درآمده در مورد شخصیت‌های کتاب های کودکان همچون «ساحره کوچک» و «پتر پن» بپردازند.
 
بئاته سکورن – فون ببن بورگ مدیر این موزه در جریان افتتاح این نمایشگاه اعلام کرد: برداشتن یک جارو و پرواز کردن به وسیله آن حتی امروز هم یک رویای محال به شمار می‌رود. ما در نظر داریم تا این رویا را در قالب برگزاری این نمایشگاه برای کودکان و بزرگسالان بیان کنیم. 

نمایشگاه «اصلا چه چیزی پرواز می‌کند؟ سفر خیالی با هواپیما به دنیای کتاب‌های کودکان» تا 3 فوریه 2013 (15 بهمن) ادامه دارد. این نمایشگاه در همکاری مشترک بین این موزه و دانشجویان انستیتو پژوهش کتاب‌های نوجوانان در دانشگاه فرانکفورت ترتیب داده شده است. 

اشتروول پتر عنوان یکی از شخصیت‌های کتاب‌های کودکان مشهور است و همچنین عنوان کتاب کودکانه مشهور به قلم هاینریش هوفمان نویسنده و پزشک فرانکفورتی در سال 1845 است. این کتاب جزو کتاب‌های موفق ادبیات آلمان است که به زبان‌های متعدد ترجمه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها