یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
شهرزاد 44 ، کتاب‌هایی درباره کودکان معرفی می‌کند

شماره خرداد 1391 مجله‌ شهرزاد بیشتر به معرفی کتاب‌هایی درباره کودکان اختصاص یافته است. پیشنهاد کتاب‌هایی برای کودکان نیز بخش دیگری از این مجله را به خود اختصاص داده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، چهل‌‌وچهارمین شماره از مجله‌ اطلاع‌رساني و تربيتي شهرزاد، در چند بخش مختلف كتاب‌های مناسب براي كودكان و نوجوانان را معرفی کرده است.

مجموعه «ماجراهای آقا گوسفنده و خانم گوسفنده» نوشته‌ مصطفی رحماندوست یکی از کتاب‌های پیشنهادی «شهرزاد » است. 

این مجموعه شامل سه کتاب آکاردئونی شکل است که به صورت سه بسته متنی و صوتی آموزشی و داستانی ضرب‌المثل‌های ایرانی برای کودکان تهیه شده است. کودکان می‌توانند علاوه بر شنیدن قصه‌های زیبای این کتاب، همراه با داستان و ضرب‌المثل‌های جذاب ایرانی، کاربرد و جایگاه آن‌ها را در کل داستان یاد بگیرند. 

بخش فرهنگی مجله شهرزاد نیز به معرفی کتاب‌هایی درباره کودکان اختصاص یافته است. «اعتماد به نفس» اثر دکتر محمد مجد، «کودک لجباز» اثر دکتر مهدی تهرانی‌دوست، «فرزندپروری» نوشته دکتر فریبا عربگل کتاب‌های نشر قطره هستند که در این بخش معرفی شده‌اند.
کتاب‌های «1001 کاری که بچه‌ها باید ببینند و انجام دهند»، «فرزندان دارای عزت نفس»، «بارداری به زبان آدمیزاد» را نشر «هیرمند» منتشر کرده است. 

«رشد و بازآموزی کودکان» اثر لاری لیت و «بازی و تاثیر آن در رشد کودک» نوشته زیبنده مصلحی کتاب‌های نشر طراحان ایماژ
«از تولد تا 6 سالگی» و «از تجربه‌های کار با کودکان» کتاب‌های انتشارات «کارگاه کودک» است که در این بخش به شکل خلاصه معرفی شده است. 

«بهداشت کودک»، «تمرین ایجاد آرامش و کاهش فشارهای روانی برای کودکان» و «یاد بگیریم بشنویم، یاد بگیریم توجه کنیم» را انتشارات «اندیشه معاصر» روانه بازار کتاب کرده است. 

«شهر من» تالیف گروه نویسندگان و «پسر کوچولو و خرس» نوشته‌ لاری لیت کتاب‌های کودکانه این فهرست هستند. 

معرفی کتابخانه مجازی ایراکت به خوانندگان سایت «شهرزاد» یکی دیگر از بخش‌ای این مجله است. کتابخانه مجازی ایراکت شامل هزاران جلد کتاب است و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های سایت را پس از مطالعه خریداری کنند. 

معرفی طرح «کتاب من» نیز یکی از قسمت‌های این مجله است. در این طرح که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با مراجعه به سایت www.ketabman.ir کتاب دلخواهشان را سفارش دهند. 

کارشناسان نهاد کتاب‌های درخواستی را بررسی و خریداری می‌کنند و کتاب توسط پست به کتابخانه‌ای که درخاست خرید داده است اراسل می‌شود. در صورتی که به هر دلیل امکان خرید کتاب وجود نداشته باشد، این موضوع در سامانه ثبت می‌شود و به اطلاع عضو می‌رسد. 

در اين مجله اطلاعاتي درباره‌ روانشناسي كودك و مشاوره‌هاي تغذيه و پزشكي نيز ارايه شده است كه به برخي از سوالات پدر و مادرها درباره‌ فرزندانشان پاسخ می‌دهد.

چهل‌‌وچهارمين شماره‌ مجله‌ شهرزاد، ويژه‌ خرداد ماه با قيمت دوهزار تومان به بازار آمده است. ضمیمه‌ «باردار و نوزاد» این مجله نیز در نیمه خرداد منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها