یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
انتشار 100 عنوان كتاب‌ شهروندي براي كودكان اصفهاني

مدير فروش انتشارات سازمان فرهنگي ـ ‌هنري شهرداري اصفهان از نگارش كتاب‌هاي آموزش شهروندي براي كودكان و نوجوانان اصفهاني خبر داد. به گفته وي، حدود 100 عنوان كتاب با موضوع آموزش شهروندي منتشر مي‌شود.-

محمدرضا فتحي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، افزود: پيش از اين جزوات و كتابچه‌هاي بسياري براي آموزش شهروندي در ميان مدارس توزيع شده بود ولي كتاب‌هاي كنوني با نگاهي نوين به موضوع آموزش در دست تاليف‌اند.

وي ادامه داد: در اين كتاب‌ها موضوعاتي مانند آپارتمان‌نشيني، نگهداري از فضاي سبز و نگهداري وسايل نقليه عمومي پرداخته مي‌شود.

فتحي با بيان اين‌كه تاكنون حدود 50 جلد از اين كتاب‌ها منتشر شده است، اظهار كرد: خوشبختانه مدارس استان استقبال خوب و مناسبي از اين كتاب‌ها كرده‌ و دانش‌آموزان نيز با تصويرگري و متن متنوع اين مجموعه ارتباط برقرار كرده‌اند.

وي در بخش ديگر سخنان خود از همكاري اين موسسه با مركز بازآفريني معارف اسلامي خبر داد و گفت: در اين طرح احاديث و روايات ائمه اطهار (ع) با توجه به نياز روز جوانان در حوزه‌هاي مختلف در قالب داستان يا پيام كوتاه جمع‌آوري و بازنويسي مي‌شود.

فتحي با اشاره به جمع‌آوري سه مجموعه در اين حوزه، اظهار كرد: مجموعه‌هاي «پنجره»، «فانوس» و «حرف‌هاي آسماني» از جمله نتايج اين طرح محسوب مي‌شوند كه كتاب‌هاي متنوعي در هر يك از اين مجموعه‌ها گردآوري شده‌اند.

وي درباره مجموعه «پنجره» توضيح داد: اين مجموعه در 13 جلد جمع آوري شده است و موضوعات عدالت، جواني، محبت، محبت اهل بيت (ع)، سيدالشهدا، انتظار و ... را شامل مي‌شود.

به گفته فتحي،‌ مجموعه فانوس نيز دربردارنده جملات كوتاه يا پيامك است كه به موضوعات ديني اختصاص دارد. از اين مجموعه تاكنون 19 جلد منتشر شده است.

وي از مجموعه حرف‌‌هاي آسماني به عنوان سومين مجموعه اين طرح نام برد و گفت: در اين مجموعه خطبه 21 نهج‌البلاغه و احاديثي از غررالحكم، اميرالمونين (ع)، احاديث قدسي و احاديث مهدويت و انتظار به صورت داستان كوتاه و به زبان ساده نگاشته شده‌اند.

مدير فروش انتشارات سازمان فرهنگي ـ‌ هنري شهرداري اصفهان عنوان كرد: تاكنون 9 جلد از اين مجموعه در قطع جيبي منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط