سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۴
داوران بخش «داستان نوجوان» جایزه «بانوی فرهنگ» معرفی شدند

دبیر علمی جشنواره «بانوی فرهنگ»، داوران این جایزه را در بخش «داستان نوجوان» معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران(ايبنا)، پدرام پاک‌آیين ضمن اعلام این خبر درباره وضعیت آثار بخش داستان نوجوان گفت: به دلیل شناخت ناکافی نویسندگان از نوجوان امروز و روان‌شناسی این قشر، کمتر به اثری برمی‌خوریم که نویدبخش ارتباطی موفق با این گروه سنی باشد.

پاک‌آیین افزود: فقدان شناخت لازم از جهان ذهنی نوجوان امروز و تحولات شخصیتی او، مانع از شخصیت‌پردازی قوی در اغلب داستان‌ها بوده و این موضوع، موجب لغزش در سایر عناصر داستان از جمله فضاسازی و صحنه‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه در کمتر داستانی از میان داستان‌های نوجوان شاهد زبان منحصر به فرد یا معرفي سبکي ویژه هستیم، افزود: داستان‌های نوجوان اغلب شبیه به هم بوده و نوآوری چندانی در زبان و مضمون آنها دیده نمی‌شود.

دبیر علمی جشنواره بانوی فرهنگ، همچنین از سپیده خلیلی، طاهره ایبد و حسین فتاحی به عنوان داوران جشنواره بانوی فرهنگ در بخش داستان نوجوان نام برد.

سپیده خلیلی دارای دکترای روان‌شناسی بالینی و صاحب ده ها عنوان کتاب است که علاوه بر سابقه چند دوره داوری کتاب سال، سردبیری نشریات رشد کودک، رشد نوآموز و دبیری تحریریه شاهد کودکان را در کارنامه دارد.

همچنین طاهره ایبد کارشناس آموزش زبان انگلیسی، دیگر داور این جشنواره است که علاوه بر انتشار 57 عنوان کتاب، تاکنون در 7 دوره از انتخاب كتاب سال كودك و نوجوان، داوری کرده و دبیری گروه و سردبیری چند نشریه از سوابق وی به شمار می‌آید. وی تاکنون جوایزی را از کانون پرورش فکری، جشنواره پروین اعتصامی، کتاب سال سلام بچه‌ها و جشنواره قرآن دریافت کرده است.

حسین فتاحی داور دیگر این بخش نیز علاوه بر نگارش چند رمان براي نوجوانان، برنده یک دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، دو دوره لوح زرین کانون پرورش فکری و چند دوره لوح تقدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. وی علاوه بر 17 سال عضویت در تحریریه نشريه «کیهان بچه‌ها» در داوری‌های کتاب سال، کتاب سال دفاع مقدس، کتاب فصل، جشنواره نقد و گام اول حضور فعال داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها