دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
راه‌اندازي جايزه ادبي «فرانس Ô»

آلن مابانكو نويسنده نامدار كنگويي با مشاركت سايت كتاب بابليو، جايزه تازه‌اي در حوزه آثار فرانسوي‌زبان تأليفي و ترجمه‌اي به راه انداخته است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از تلويزيون فرانسه، اين جايزه به رماني تأليفي يا ترجمه‌اي به زبان فرانسوي تعلق مي‌گيرد كه در 12 ماه پيش از اهداي جايزه منتشر شده و بر ارزش‌هايي چون دربرگیری جهانی، گفت‌وگوي فرهنگ‌ها و تبادل افكار انساني تأكيد كرده باشد.

در ماه آوريل (اواخر فروردين) فهرست نامزدهاي دوازده‌گانه جايزه به انتخاب گروهي از خوانندگان علاقه مند و عاشق ادبيات انسان‌محور و جهاني در پايگاه اينترنتي بابليو اعلام مي‌شود. همچنين تمامی علاقه مندان مي‌توانند با ورود به سايت www.babelio.com/prixfranceo در بحث و گفت‌وگوهاي ادبي شركت كنند و به آثار مورد نظرشان رأي دهند.

برنده جايزه همزمان با فرارسيدن فصل پاييز كه فصل اهداي بخش عمده جوايز سالانه ادبي فرانسوي است، به اثر برتر تعلق مي‌گيرد. پاييز 2012 زمان اهداي نخستين دوره جايزه «فرانس Ô» خواهد بود.

آلن مابانكو كه از سال 2002 در سمت استادي ادبيات فرانسه در دانشگاه لس‌آنجلس-كاليفرنيا به تدريس مي‌پردازد، در سال 2006 با رمان «خاطرات خارپشت» جايزه رنودو را دريافت كرد. او سال پیش «بغض مرد سياه» را منتشر كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها