شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
برنامه كتابخانه مركزي‌ و موزه آستان قدس رضوي در ایام نوروز

كتابخانه مركزي‌ و موزه آستان قدس رضوي در راستاي ارايه خدمات مطالعاتي و سياحتي به زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) در ايام تعطيلات نوروزي داير است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي، مهدي قيصري‌نيك، رييس روابط عمومي سازمان مذكور با بيان اين مطلب گفت: كتابخانه مركزي در ايام تعطيلات نوروزي به غير از روزهاي اول و سيزدهم نوروز از ساعت 8  تا 19 در خدمت زائران و علاقه‌مندان به كتاب و كتابخواني است. 

وي تصريح كرد: در اين ايام تالارهاي قفسه باز خواهران و برادران در ایام تعطیل از ساعت 8 تا 19 و روزهای غیر تعطیل از ساعت 8 تا 22 براي مطالعه و ارايه خدمات تحقيقاتي و پژوهشي در خدمت‌ مراجعان، زائران و علاقه‌مندان به كتاب و كتابخواني است.
 
وي ادامه داد: تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نیز در ايام تعطیل از ساعت 7 تا 19 و در روزهای غیر تعطیل از ساعت 7 تا 22 در خدمت اعضاي كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي است. 

به گفته قيصري‌نيك در ایام تعطیلات نوروزی کتابخانه تخصصی اهل البیت(ع) به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران و مجاوران آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) است. 

وي با بيان اين‌كه براي رفاه زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) موزه آستان قدس رضوي نيز در ايام تعطيلات نوروزي پذيراي عموم علاقه‌مندان به آثار تاريخي و فرهنگي است، افزود: در اين ايام گنجينه‌هاي قرآن، هداياي مقام معظم رهبري و فرش از ساعت 8 تا 19 و موزه مركزي از ساعت 8 تا 22 براي عموم بازديدكنندگان داير است.

قيصري‌نيك به موزه مردم‌شناسي آستان قدس رضوي «بناي حمام مهدي قلي‌بيك» كه يكي از زيباترين حمام موزه‌هاي ‌ايراني است‌ اشاره كرد و افزود: اين موزه كه هم از لحاظ هنر معماري دوره صفويه و هم از نظر جذابيت اشياي موزه‌اي مورد توجه بسياري از علاقه‌مندان به آثار تاريخي و فرهنگي قرار دارد، واقع در ضلع غربي صحن جامع رضوي، در ايام تعطيلات نوروزي از ساعت 8 تا 19 پذيراي عموم علاقه‌مندان به آثار تاريخي و فرهنگي است.

موزه آستان قدس رضوي با دوازده گنجينه تاريخي و هنري منحصر به فرد نظير قرآن، هداياي مقام معظم رهبري، فرش، تاريخ مشهد، مدال، هنرهاي تجسمي، صدف، تمبر، اسكناس و مسكوكات، نجوم و ساعت، ظروف و سلاح واقع در حرم‌مطهر، صحن كوثر پذيرايي عموم علاقه‌مندان به آثار تاريخي و فرهنگي و هنري است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها