سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
39 عنوان كتاب فني‌حرفه‌اي و كاردانش برگزيده شدند

ناشران و مولفان حوزه فني‌حرفه‌اي و كاردانش، 450 اثر را به دبيرخانه طرح «سامان‌بخشي كتاب‌هاي آموزشي» ارسال كرده‌اند. داوران اين حوزه، 178 اثر را از ميان اين آثار بررسي و 39 اثر را به عنوان كتاب مناسب معرفي كردند.-

محمدحسين معتمدراد، مسوول «كتابنامه رشد» فني‌حرفه‌اي و كاردانش وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: داوران حوزه فني‌حرفه‌اي و كاردانش با هدف تدوين يازدهمين «كتابنامه رشد» فني‌حرفه‌اي و كاردانش و معرفي كتاب‌هاي مناسب، از مجموع 178 اثر بررسي شده، 39 اثر را برگزيدند. آنان 85 اثر را به عنوان آثار غيرمرتبط معرفي كرده‌اند.

وي ادامه داد: هماهنگ نبودن محتواي اين 85 عنوان كتاب با محتواي برنامه درسي ملي و مناسب نبودن تاريخ چاپ آن‌ها (كتاب‌هاي ارسالي بايد چاپ نخست 1389 و 1390 باشند) از جمله دلايلي‌اند كه باعث غيرمرتبط معرفي شدن اين عناوين شدند.

مسوول «كتابنامه رشد» فني‌حرفه‌اي و كاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: 54 جلد از مجموع 178 اثر بررسي شده نيز در مراحل داوري كتاب‌ها مردود شدند و در فرم ارزشيابي، نمره لازم را كسب نكردند.

معتمدراد با بيان اين‌كه ساير كتاب‌هاي ارسال شده به دبيرخانه طرح «سامان‌بخشي كتاب‌هاي آموزشي رشد» در چرخه داوري به سر مي‌برند، عنوان كرد: ناشران و مولفان حوزه فني‌حرفه‌اي و كاردانش تا پايان خرداد ماه فرصت دارند تا آثارشان را به اين دبيرخانه ارسال كنند.

وي افزود: بيشترين و كمترين تعداد كتاب‌هاي ارسال شده به دبيرخانه طرح «سامان‌بخشي كتاب‌هاي آموزشي» تاكنون به رشته‌هاي هنر و مواد به ترتيب با 118 و 3 جلد كتاب مربوط مي‌شوند. همچنين در رشته علوم و فنون دريايي كتابي به اين دبيرخانه ارسال نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط