سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
اسرارنامه عطار و مثنوي مولانا در شهر كتاب واكاوي مي‌شوند

شانزدهمين مجموعه از درس‌گفتارهايي درباره‌ عطار به بررسي و مقايسه‌ اسرارنامه‌ عطار و مثنوي مولانا اختصاص دارد که عصر چهارشنبه (7 دي) با سخنراني كريم زماني در مركز فرهنگي شهر كتاب برگزار مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، كريم زماني، شارح جامع مثنوي معنوي در مركز فرهنگي شهر كتاب اسرارنامه عطار و مثنوي مولانا را بررسي مي‌کند. زماني، شارح مثنوي و غزليات شمس است. از آثار او مي‌توان به «ميناگر عشق: شرح موضوعي مثنوي معنوي مولانا جلال‌الدين محمد بلخي»، «شرح جامع مثنوي معنوي» (7 جلد) و ترجمه «سر الاسرار» اثر عبدالقادربن ابي صالح عبدالقادرجيلاني اشاره کرد.

اسرارنامه، کوتاه‌ترين منظومه‌ عرفاني عطار و شامل ۲۲ مقاله و ۹۸ حکايت است. اين کتاب داراي نکات دقيق عرفاني، شرح رموز تصوف و بيان‌کننده‌ آلام و آرمان‌هاي انساني است. نوشته‌اند که عطار به هنگام عبور بهاء ولد از نيشابور، نسخه‌اي از اسرارنامه را به مولوي که در آن هنگام کودکي خردسال بود، اهدا کرده است.

تاثيرپذيري مولوي از عطار انکارناپذير است. مولوي، علاوه بر اين‌که تعدادي از حکايت‌هاي اسرارنامه را در مثنوي آورده، در غزليات خود نيز به پاره‌اي از اين حکايت‌ها اشاره کرده است.

شانزدهمين مجموعه از درس‌گفتارهايي درباره‌ عطار عصر چهارشنبه (۷ دي) ساعت 17 در مرکز فرهنگي شهرکتاب واقع در خيابان شهيدبهشتي، خيابان شهيد احمد قصير(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها