چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶
داستانی برای آشنایی بچه‌ها با تختخواب غیرکودکانه

کتاب «خوابیدن در تخت بزرگ» از مجموعه «برای اولین‌بار» توسط انتشارات شهر قلم و چکه منتشر شد. این کتاب با نقل یک داستان، بچه‌ها را ترغیب می‌کند تا در تخت‌خواب عادی بدون نرده بخوابند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «خوابیدن در تخت بزرگ» اثر ژاکلین کراپی با ترجمه شقایق خوش‌نشین منتشر شده است.

این کتاب یکی از جلدهای مجموعه‌ای با عنوان «برای اولین‌بار» است که در آن موقعیت‌های مختلف زندگی که بچه‌ها برای نخستین ‌بار با آنها روبه‌رو می‌شوند، بیان شده است. این مجموعه برای مخاطبان گروه سنی «ب» تهیه شده است.

انجام دادن بعضی از کارها آن‌ هم برای نخستین‌بار ممکن است بچه‌ها را نگران کند. این مجموعه به آن‌ها کمک مي‌کند تا بدانند چه اتفاقی قرار است بیفتد و به این ترتیب، نگرانی را از آن‌ها دور می‌کند.

داستان «خوابیدن در تخت بزرگ» با ورود یک تختخواب جدید به اتاق «رابی» شروع می‌شود. تختخوابی که برخلاف تخت قبلی بزرگ است و دورش هم نرده‌های محافظ ندارد.

رابی خوشحال است که تخت جدیدی دارد و حتی از پدر و مادرش می‌خواهد تخت قدیمی را به برادر کوچک‌ترش بدهند اما وقت خواب احساس می‌کند نمی‌تواند بخوابد.

در بخشی از داستان آمده است: «رابی در تخت، خرگوشش را بغل کرد و به او گفت: «سردم شده.» رابی باز از تخت پایین آمد و پیش مادرش رفت.
رابی گفت: «مامان سردم شده.» مامان به رابی نگاهی کرد و گفت: رابی من یک‌بار دیگر تو را در تختت می‌خوابانم. تو هم باید چشم‌هایت را ببندی و سعی کنی بخوابی...»

در پایان کتاب پاکتی قرار گرفته است که در آن دو کارت ویژه برای بچه‌ها وجود دارد. یکی از این کارت‌ها شامل عکس‌برگردان‌هایی است که شکل‌هایی متناسب با موضوع کتاب دارند و کارت دیگر در اصل گواهی‌نامه‌ای است که پدر و مادر با پرکردن و امضای آن نشان می‌دهند بچه‌ها توانسته‌اند بدون مشکل در تخت‌خواب بزرگ خودشان بخوابند.

تصویرگری کتاب «خوابیدن در تخت بزرگ» برعهده‌ آلیشا برامبرگر بوده و انتشارات شهر قلم و چکه این اثر را با شمارگان سه‌هزار نسخه و به قیمت چهارهزار و 200 تومان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌کنند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 13 تا 23 اردیبهشت‌ماه 1391در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها