سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
معرفي تشيع به جهانيان در يك كتاب

کتاب «از آگاهان بپرسید» نوشته «حمید الله» در حوزه تقريب بين مذاهب اسلامي به زبان پشتو در كابل چاپ و منتشر شد. وي در اين نوشتار مي‌كوشد تشيع را از زبان شيعيان به جهانيان معرفي كند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، نویسنده کتاب، روزنامه‌نگاري جوان و حقوقدان است که مطالعات دینی فراوانی انجام داده است. وي در حین مطالعات دینی‌اش متوجه مي‌شود که تمام صحبت‌ها و شایعاتی که درباره مذهب تشیع دريافت كرده، بر عکس چيزي است که در متون مذهب تشیع دیده می‌شود.

نويسنده با نوشتن این کتاب درصدد برآمد تا به تمام آن شبهات پاسخ بگوید، شبهاتي که در برخي اذهان راجع به مذهب تشیع‌اند. او سعي دارد تشیع را از زبان شیعه به مسلمانان معرفی كند، نه از زبان دشمنان و مخالفان تشیع. 

از جمله عناوين مباحث اين نوشتار مي‌توان به «مذاهب اسلامی، دارالتقریب بین المذاهب اسلامی عملکرد و رویکرد آن، معرفی مذهب و اعتقادات تشیع در نوشته‌های آیت‌الله محسنی‌قندهاری و پاسخ ایشان به سوالاتی که در افغانستان از ایشان راجع به تشیع شده است، دیدگاه امام ابوحنیفه راجع به اهل البیت(ع)، گزارشات و مصوبات کنگره‌های بین‌المللی راجع به وحدت شیعه و سنی، نظر شیعه راجع به احادیث و نقاط مشترک شیعه و سنی» اشاره كرد.

تبيين مسايلی که شیعه و سنی در آن با هم اختلاف دارند، معرفی گروه‌های مختلف شیعه، فضایل اهل‌البیت(ع) در قرآن و سنت پیامبر(ص)، تجلیل از مقام اصحاب پیامبر(ص) در روایت‌های شیعه و مساله امامت و خلافت، از ديگر مطالب اين كتابند.

نخستين چاپ كتاب «از آگاهان بپرسید» با شمارگان 1000 نسخه و 345 صفحه در سال 90 در كابل به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها