دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
اژدهای خود را تربيت كنيد!

«چگونه دزد دريايي شويد» و «چگونه اژدهايي صحبت كنيد» جلدهاي دوم و سوم مجموعه‌اي به نام «چگونه اژدهاي خود را تربيت كنيد» است. «شيدا رنجبر» اين روزها مشغول ترجمه‌ي اين كتاب‌هاست.

ايبنا نوجوان: «شيدا رنجبر»‌ مترجم كتاب‌هاي كودكان و نوجوانان، ترجمه‌ي مجموعه‌ي «چگونه اژدهاي خود را تربيت كنيم» را به جلد سوم رساند.

او در اين باره گفت: «ترجمه‌ي جلد نخست كه هم‌نام مجموعه است و جلد دوم با نام «چگونه دزد دريايي شويد» را تمام كرده‌ و به انتشارات زعفران تحويل داده‌ام. به‌تازگي هم ترجمه‌ي جلد سوم آن با نام «چگونه اژدهايي صحبت كنيد؟» را آغاز كرده‌ام.»

به گفته‌ي اين مترجم، شخصيت اصلي كتاب‌هاي اين مجموعه، پسري به ظاهر بي‌عرضه به نام «سكسكه» است، آن هم در حالي‌كه پدرش رئيس قبيله و به دلاوري مشهور است.

سكسكه با اين‌كه اهل خشونت و تربيت كردن اژدها نيست، به‌خاطر اين‌كه دل پدرش را نشكند و وارث خوبي براي قبيله‌اش باشد، بايد با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم كند.
هر يك از كتاب‌هاي اين مجموعه در نزديك به 200 صفحه، به يكي از مشكلات اين پسر به ظاهر بي‌عرضه مي‌پردازد.

رنجبر در اين‌باره هم گفت: «سكسكه در واقع بي‌عرضه نيست بلكه مي‌خواهد باورهاي غلطي را كه قبيله‌اش درباره‌ي زندگي دارد، تغيير دهد. باورهايي مانند اين‌كه امروزه ديگر نمي‌توان با خشونت و زور با ديگران رفتار كرد بلكه بايد به فرهنگ، شخصيت و علايق ديگران احترام گذاشت

در «چگونه دزد دريايي شويم؟»‌ پسرهاي قبيله در حال گذراندن دوره‌ي آموزشي براي تبديل شدن به دزد دريايي هستند! اما سكسكه معتقد است هميشه لازم نيست مانند دزدان دريايي از شمشير استفاده كرد؛ چرا كه هميشه كارساز نيست و گاهي هم بايد عقل را به كار انداخت!


سكسكه در «چگونه اژدهايي صحبت كنيد» هم در مواجه با روميان زبان لاتين را ياد مي‌گيرد، در حالي‌كه براي افراد قبيله، آموختن زبان ديگري غير از زبان اژدهايي ننگ است!

«چگونه اژدهاي خود را تربيت كنيم» اثر «كريسيدا كاول»، نويسنده‌ي انگليسي است كه نگارش آن‌ها را از سال 2003 آغاز كرده و تا كنون 9 عنوان از آن را منتشر كرده است.
«چگونه قلب اژدها را بشكنيم» و «چگونه شمشير اژدها را بدزديم» آخرين عناوين اين‌ مجموعه‌اند كه در سال‌هاي 2009 و 2011 منتشر شده‌اند.

جالب است بدانيد كه اين مجموعه، اين روزها در حال تبديل شدن به كارتون است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها