چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶
كشورهاي منطقه «پكو» را به نمايشگاه شانگهاي ترجيح مي‌دهند

دبير اجرايي دومين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي كشورهاي عضو اكو (پكو 2011) با اشاره به برگزاري همزمان اين نمايشگاه و نمايشگاه چاپ شانگهاي (All in print) اظهار كرد: با توجه به هزينه‌هاي بالاي سفر به چين، بسياري از كشورهاي منطقه ترجيح مي‌دهند با حضور در نمايشگاه‌ پكو، نيازهاي خود را برطرف سازند.-

جلال ذكايي به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: يكي از دلايل اصلي برپايي نمايشگاه در ماه نوامبر، برگزاري دوره قبل نمايشگاه در اين ماه  بود.

وي ادامه داد: از سوي ديگر به دليل فاصله بين تعطيلي‌هاي اين تاريخ، عده بيشتري از دست‌اندركاران چاپ و بسته‌بندي فرصت بازديد از نمايشگاه را دارند.

ذكايي با اشاره به محدوديت‌هاي انتخاب زمان برگزاري نمايشگاه پكو، افزود: پيش از اين قصد داشتيم نمايشگاه را در آذر ماه برگزار كنيم ولي به دليل جابه‌جايي زمان برگزاري نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي تهران، اين موضوع منتفي شد.

وي گفت: برپايي نمايشگاه زودتر از آبان ماه نيز به دليل محدوديت زمان تدارك و آماده‌سازي مقدمات برگزاري، امكان‌پذير نبود.

ذكايي با بيان اينكه برپايي اين دو نمايشگاه به طور همزمان تاثير زيادي در جذب يا دفع مخاطبان ندارد، تصريح كرد: اين موضوع در تعداد بازديدكنندگان بي‌تاثير نيست اما تاثير خيلي زيادي هم ندارد.

به گفته وي، اگر اين نمايشگاه در دبي يا تركيه برگزار مي‌شد، در موفقيت نمايشگاه تاثير داشت اما برپايي نمايشگاه در جنوب شرقي آسيا تاثير زيادي در برپايي نمايشگاه پكو 2011 ندارد.

دومين نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي كشورهاي عضو اكو (پكو 2011) 24 تا 27 آبان ماه امسال در شهر مشهد و چهارمين نمايشگاه چاپ شانگهاي (All in print) از 23 تا 28 آبان در شهر شانگهاي كشور چين برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها