شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹
«دشمنان» آنتوان چخوف با ترجمه سيمين دانشور

چاپ دهم مجموعه داستان «دشمنان» نوشته آنتوان چخوف، با ترجمه سيمين دانشور به نمايشگاه كتاب تهران رسيد. اين در حالي است كه پنج داستان اين مجموعه با عنوان «تيفوس» در سال 1329 منتشر شده اند./

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مريم حسيني، عضو تحريريه انتشارات «نگاه» از توزيع مجموعه داستان «دشمنان» از دومين روز نمايشگاه كتاب در غرفه اين انتشاراتي خبر داد.
 
وي همچنين از تجديد چاپ‌هاي ترجمه «خاطرات بوليوي» با ترجمه جمشيد نوايي و مجموعه آثاري از ژرژ سيمون با ترجمه كريم كشاورز و «شهريار ماكياولي» با ويراست جديد و ترجمه محمود محمود، در غرفه اين انتشاراتي خبر داد. 

در پيش گفتار اين كتاب آمده است:«چاپ اول ترجمه‌هاي داستان هاي مجموعه «دشمنان» كتاب به صورت فعلي نبوده و پنج داستان اين مجموهه با عنوان «تيفوس» در سال 1329 منتشر شد و بقيه با نام بهترين داستان‌هاي چخوف در سال 1330 منتشر شد...
 داستان‌هاي «جيرجيرك»، دشمنان، فراري، روياها، يك اتفاق ناچيز، سازروچيلد، بوسه، راهب سياهپوش، و انكا، از كتاب داستان‌هاي چخوف، تاليف رابرت لينسكوت(چاپ نيويورك، نشريه راندوم هوس)، ترجمه شده است. ترجمه از روسي به انگليسي، در اين كتاب، به وسيله مترجمان مختلف و از آن جمله كنستانس گارنت است.» 

بخشي از داستان «دشمنان» اين گونه نوشته شده است: «انسانيت از هر دو سو بايد باشد. به نام همان انسانيت از شما خواهش مي‌كنم كه مرا با خود نبريد،خدايا، چه فكر عجيبي! من به زور سر پا ايستاده‌ام و شما مرا با «انسانيت» مي‌ترسانيد..» 

جيرجيرك، دشمنان، فراري، يك اتفاق ناچيز، راهب سياهپوش، تيفوس، و بانو و سگ ملوسش، از جمله داستان‌هاي كوتاه اين مجموعه‌اند. 

مجموعه داستان «دشمنان» نوشته آنتوان چخوف و با ترجمه سيمين دانشور، ارديبهشت امسال(90)، به شمارگان 1100 نسخه از سوي انتشارات نگاه منتشر شد. اين مجموعه 319 صفحه است و با قيمت 6000 تومان ارايه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط