دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱
«سهراب و گردآفريد» با تصويرگری «عطيه بزرگ‌سهرابی»

«عطيه بزرگ‌سهرابي» يكي از تصويرگران مجموعه‌ داستان‌هاي شاهنامه است كه توسط چند نويسنده بازنويسي مي‌شود. او اين روزها براي يكي از جلدهاي اين مجموعه با عنوان «سهراب و گردآفريد» تصويرسازي مي‌كند.

ايبنا نوجوان: تصويرگر برگزيده‌ي جايزه‌ي سلام، درباره‌ي كتابي كه اكنون مشغول تصويرگري آن است به ايبنا نوجوان گفت: «يكي از عناوين مجموعه داستان‌هاي شاهنامه با عنوان «سهراب و گردآفريد»، كتابي است كه اكنون مشغول تصويرگري آن هستم و احتمالاً تا خرداد ماه امسال آن را تمام مي‌كنم.» 

او در ادامه گفت: «تا به حال نيمي از تصويرگري «سهراب و گردآفريد» تمام شده و در تمام مدتي كه مشغول تصويرسازي بودم، تلاش كردم از تكنيك‌هاي گوناگوني استفاده كنم تا جنبه‌ي حماسي اين داستان حفظ شود. در واقع، بيش‌تر كارهاي من لطيف هستند و اين با موضوع حماسي شاهنامه هم‌خواني ندارد، به همين دليل بيش‌تر تلاشم اين است كه با تمركز كامل، بتوانم فضاي شاهنامه را در تصويرهايم ارائه دهم.» 

«سهراب و گردآفريد» نوشته‌ي مينو كريم‌زاده است و توسط انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر مي‌شود. 

مديريت هنري مجموعه‌ي داستان‌هاي شاهنامه به عهده‌ي «هدا حدادي» است و هنرمنداني هم‌چون «مرجان وفاييان»، «عطيه مركزي» و «مانلي منوچهري» تصويرگري جلدهاي مختلف آن را بر عهده دارند.

آخرين كتابي كه با تصاوير «بزرگ‌سهرابي» منتشر شده، «گم‌شده‌ي شازده كوچولو» اثر «محمدحسن حسيني» است.

«عطيه بزرگ‌سهرابي» كار خود به عنوان تصويرگر را از سال 1380 و با نشرياتي مانند «كيهان بچه‌ها»، «رشد كودك» و «قاصدك» آغاز كرده است.
او تا به حال براي 50 كتاب تصوير كشيده كه «سفيد سياه راه راه»، «قصه‌ي شب»، «روزي روزگاري»، «در عروسي چه مي‌خورند» و «عاشقانه‌ها» از جمله‌ي اين كتاب‌ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها