چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
آخرين فرصت ارسال آثار ناشران آموزشي اعلام شد

مدير طرح سامان‌بخشي كتاب‌هاي آموزشي از آخرين مهلت ناشران براي ارسال كتاب‌هاي آموزشي خود به دبيرخانه اين طرح خبر داد و گفت: ناشران براي ارسال كتاب‌هايشان به اين دبيرخانه با هدف بررسي آثارشان و معرفي آنها در كتابنامه‌هاي رشد تا پايان خرداد ماه فرصت دارند._

محبت‌الله همتي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در اين باره اظهار كرد: ناشران كتاب‌هاي آموزشي براي بررسي و انتخاب بهترين كتاب از ميان كتاب‌هاي چاپ نخستت كه سال گذشته منتشر كرده‌اند، بايد تا پایان خرداد ماه سال جاري نسبت به ارسال آنها به دبیرخانه طرح «سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی» اقدام كنند.

وي ادامه داد: چنانچه کتاب‌های آموزشی سال گذشته، تا زمان اعلام شده به دبیرخانه نرسند، ناگزیر در ميان کتاب‌های چاپ نخست سال 1390 بررسی و در صورت کسب امتیاز لازم، با همان کتاب‌ها معرفی خواهند شد.

مدير طرح سامان‌بخشي كتاب‌هاي آموزشي يادآور شد: معرفی کتاب در فهرست کتاب‌های مناسب سال 1389، به معنای یک سال فرصت بیش‌تر برای فروش کتاب در آموزشگاه‌های کشور محسوب مي‌شود.

همتي افزود: با پایان یافتن بررسی کتاب‌ها، تابستان سال جاری، نتیجه کامل بررسی‌ها به ناشران کتاب‌های آموزشی، گزارش خواهد شد. 

وي بيان داشت: این کتاب‌ها برای درج در پایان کتاب‌های درسی، به دفتر تالیف کتاب‌های درسی فرستاده می‌شود. همچنین فهرستی تفصیلی از آنها در اختیار آموزشگاه‌های کشور قرار می‌گیرد تا مربیان مدارس برای تجهیز کتاب‌خانه‌های آموزشگاهی و فعالیت‌های آموزشی از آنها استفاده کنند. 

مدير طرح سامان‌بخشي كتاب‌هاي آموزشي اظهار داشت: سال گذشته از مجموع دو هزار و 396 کتاب رسیده، يك هزار و 335 کتاب آموزشی در چهار دوره ابتدایی، راهنمایی، متوسطه نظری و متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش مناسب و مرتبط با برنامه آموزشی کشور شناخته شدند.

همتي در پايان گفت: بر اساس بخش‌نامه شماره 24829/60/101 مورخ 30/10/87 سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، آموزشگاه‌ها حق ندارند کتابی را خریداری کنند که به تایید دبیرخانه طرح سامان‌بخشی کتاب‌های آموزشی نرسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط