پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸
امروز دست‌نوشته‌هاي «لينكلن» حراج مي شود

مجموعه‌اي از دست‌نوشته‌هاي «آبراهام لينكلن» در نمايشگاه كتاب‌هاي قديمي نيويورك زیر چکش حراج مي‌رود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از پي.آر. نيوز، مجموعه‌اي منحصر به فرد از دست‌نوشته‌هاي «آبراهام لينكلن» رييس‌جمهور آمريكا كه تاكنون هيچ جا به نمايش درنيامده، در نمايشگاه كتاب‌هاي قديمي نيويورك در معرض فروش قرار می گیرد.
 
این نمایشگاه که از امروز 7 آوریل تا دهم (18 تا 21 فروردين‌ماه) ادامه دارد توسط دو دلال آثار تاريخي آمريكايي برپا شده است.

اين مجموعه شامل چند دست‌نوشته از جمله برگي از كتاب «سام» نوشته‌ي اين سياستمدار آمريكايي در دوران نوجواني‌اش، دو صفحه از اولين چرك‌نويس آخرين پيغام ايالت متحده آمريكا كه كمتر از پنج ماه قبل از ترور‌اش نوشته بود، كپي سخنراني‌ها و پيغام‌هاي او به كنگره، اعلاميه‌ي لغو بردگي و ديگر سندهاي مربوط به رييس‌جمهور اسبق آمريكا است.

اين سندهاي تاريخي و چند یادگار دیگر که از «لينكلن» به جای مانده دربرگیرنده چند دست نویس، یک ورق از دست نویس کتاب «سام» از دوران نوجوانی لینکلن، دو صفحه از چرک نویس آخرین پیام او که حدود 4 ماه پیش از ترورش نوشته بود، نسخه ای از پیام او برای لغو بردگی و چند دست نویس دیگر است. برای این مجموعه قيمت پایه يك ميليون و 650 هزار دلاری در نظر گرفته شده است.

آبراهام لينكلن، شانزدهمين رييس‌جمهور آمريكا بود که در سال 1860 به عنوان ريیس‌جمهور آمريكا انتخاب شد. او موفق به لغو برده‌داري در این کشور شد و سرانجام در يك سالن تئاتر ترور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها