دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
شش فیلم کوتاه محصول اولین مشارکت بنیاد بوکر با شبکه بی‌بی‌سی

مراسم اعطای جایزه بوکر امسال برای اولین بار با مشارکت شبکه خبری بی‌بی‌سی برگزار خواهد شد که ظاهراً قرار است از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از سوم تا هفتم نوامبر امسال اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوکر پرایزس، مراسم اعطای جایزه بوکر امسال برای اولین بار با مشارکت شبکه خبری بی‌بی‌سی برگزار خواهد شد که ظاهراً قرار است از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از سوم تا هفتم نوامبر امسال اجرا شود. قرار است این مراسم شامل مصاحبه‌ و گفتگوهایی با شخصیت‌ها و برندگان این جایزه در سال‌های گذشته از جمله داگلاس استوارت باشد.
 
جایزه 50 هزار پوندی بوکر بین‌المللی، که طبق قانون باید به طور مساوی بین نویسنده و مترجم اثر برنده تقسیم شود، پیش از این به نویسندگانی چون اولگا توگارچوک، نویسنده لهستانی و نوبلیست سال 2018 و هان کنگ، نویسنده کره‌ای رسیده است.
 
 چندی پیش مراسم اعلام نامزدهای نهایی به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد و شش نویسنده و مترجم به فهرست نهایی جایزه بوکر بین‌المللی راه یافتند. جایزه بوکر بین‌المللی هر سال برگزار و به آثاری تعلق می‌گیرد که به زبان انگلیسی ترجمه و در بریتانیا و ایرلند منتشر شده باشد. جایزه پنجاه هزار پوندی بین نویسنده و مترجم اثر برنده به طور مساوی تقسیم می‌شود.
 
از جمله دعوت‌شدگان به برنامه‌ها و مصاحبه‌های خبری بوکر امسال در شبکه بی‌بی‌سی می‌توان به «بن اوکری» شاعر و رمان‌نویس برنده جایزه بوکر در سال 1991 اشاره کرد. موضوع گفتگوی شبکه خبری انگلیس با اوکری درباره اهمیت جایزه بوکر و جایگاه کتاب و مطالعه است. قرار است هر شش نامزد نهایی امسال در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند.
 
نامزدهای نهایی بوکر بین‌المللی 2021 به شرح زیر است:
«شب‌ها همه خون‌ها سیاه است»؛ نوشته دیوید دیوپ و ترجمه آنا موسچوواکیس از فرانسه
«خطرات سیگار کشیدن در رختخواب»؛ نوشته ماریانا انریکز و ترجمه مگان مکداول از اسپانیا
«وقتی جهان را درک نمی‌کنیم»؛ نوشته بنجامین لاباتوت و ترجمه آدرین نستان وست از اسپانیا
«کارمندان»؛ نوشته اُلگا ریون و ترجمه مارتین آیتکن از دانمارک
«به یاد خاطره»؛ نوشته ماریا استوپونوا و ترجمه ساشا داگدیل از روسیه
«جنگ بیچارگان»؛ نوشته اریک وویلارد و ترجمه مارک پولیزوتی از فرانسه
 
امسال قرار است محصول مشارکت بی‌بی‌سی با بنیاد بوکر تهیه شش فیلم کوتاه از کتاب‌های اعلام‌شده به عنوان نامزدهای نهایی این جایزه باشد. قرار است سه کارگردان از سوی شبکه بی‌بی‌سی این فیلم‌ها را بسازند و به صورت رایگان در وب‌سایت جایزه بوکر قرار دهند. تا قبل از اول نوامبر برنامه‌های متعددی از شبکه خبری انگلیس درباره نویسندگان و کتاب‌هایشان پخش خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها