پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
کتاب‌خوان کوبو الیپسا رقیب جدی کیندل آمازون

کتابخوان کوبو یک شرکت ژاپنی در کشور کاناداست که چند سالی است که در زمینه تولید دستگاه‌های دیجیتال برای مطالعه کتاب‌های الکترونیک و صوتی موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودریدر، کتابخوان کوبو یک شرکت ژاپنی در کشور کاناداست که چند سالی است در زمینه تولید دستگاه‌های دیجیتال برای مطالعه کتاب‌های الکترونیک و صوتی موفق عمل کرده است. بر اساس آمارهای فروش کتابخوان‌های الکترونیک در جهان، کوبو بعد از کتابخوان کیندل در رتبه دوم قرار دارد. آخرین نسخه این دستگاه کتابخوان الیپسا (Elipsa) نام دارد که قرار است رقیبی سرسخت برای کیندل باشد؛ چون به عقیده کارشناسان ویژگی‌هایی دارد که برای علاقمندان به کتاب‌های الکترونیک جذابیت دارد. پنج دلیل اصلی برای خرید این کتابخوان موارد زیر هستند:
 
1. صفحه 10 اینچی این کتابخوان برای حرفه‌ای‌ها مثل خبرنگاران، معماران، هنرمندان و دانشجویان بسیار مناسب است و طراحی خاص آن مجهز به جوهر الکترونیک کمترین خستگی برای چشم دارد. دستگاه مذکور قابلیت نوشتن با قلم الکترونیکی را دارد و صفحه آن برای این کار تخصصی شده است.
 
2. نرم‌افزارهای اختصاصی به کار رفته در این کتابخوان برای کارهای مختلف در نظر گرفته شده است که در واقع یکی از ویژگی‌های اصلی شرکت کوبو طراحی این نرم‌افزارهای اختصاصی است که با انگشتان دست کاربران نیز هماهنگ می‌شود. در سایت کوبو نسخه‌های به‌روزی از نرم‌افزارهای اختصاصی این شرکت وجود دارد که به صورت رایگان در اختیار کاربران این دستگاه وجود دارد.
 
3. درگاه یو‌اس‌بی پیشرفته مخصوص این دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد انواع فرمت‌های کتاب را وارد دستگاه کرده و مطالعه کنند. این درگاه بر خلاف دستگاه‌های مشابه دیگر به کاربران اجازه می‌دهد از کارهای انجام‌شده در دستگاه خروجی گرفته و در دستگاه‌های دیگر استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های این درگاه شارژ دستگاه با کابل‌های معمولی است.
 
4. قلم نوری مخصوص دستگاه کتابخوان کوبو یکی از ویژگی‌های قابل رقابت با انواع دستگاه‌ها و نوت‌های موجود در بازار است. این قلم به‌راحتی برای طراحان قابلیت اجرای طرح‌های پیچیده و حتی نوشتن متن‌های طولانی را می‌‌دهد. در مطالعه کتاب‌ها نیز می‌توان از این قلم برای یادداشت و علامت‌گذاری روی کتاب‌ها استفاده کرد.
 
5. پشتیبانی شرکت کوبو از مشتری‌ها و محصولات خریداری شده برای طولانی‌ مدت یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شرکت است. بسیاری از محصولات این شرکت از جمله دستگاه الیپسا دارای ضمانت‌های طولانی مدت است و برای کاربران این دستگاه‌ها انگیزه بالایی محسوب می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها