سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
تلاش برای علمی محور شدن بسیج رسانه/ «میزان مصرف رسانه‌ای» مطالعه علمی می‌شود

رئیس بسیج رسانه کشور گفت: سعی کردیم سازمان بسیج رسانه را در دور جدید علمی‌محور اداره کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ساری، مرتضی کارآموزیان پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: بزرگترین ائتلاف رسانه‌ای دنیا علیه جمهوری اسلامی را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه با حمله رسانه‌ای که از مهرماه سال گذاشته با آن مواجه هستیم، هیچ کشوری طرف حساب نبوده است، افزود: دشمن با این حمله رسانه‌ای درصدد حذف مرجعیت رسانه‌‌های داخلی است.

رئیس بسیج رسانه کشور  با بیان اینکه به دنبال عدالت رسانه‌ای هستیم، گفت: می‌دانیم که عدالت رسانه‌ای توزیع آگهی‌ها در برخی مناطق اجرا نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سعی کردیم سازمان بسیج رسانه در دور جدید را علمی‌محور اداره کنیم و پژوهش «میزان مصرف رسانه‌ای» را با محوریت ۱۵ استان اجرا کردیم، تصریح کرد: یکی از این استان‌ها مازندران بود که تعدد رسانه‌ای را در این استان شاهد هستیم.

کارآموزیان با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۲۰ دانشکده را بررسی کردیم تا فعالان حوزه رسانه در این دانشکده‌ها شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: از استادان این حوزه کمک می‌گیریم تا مرجعیت رسانه‌های داخلی تقویت شود.

وی با بیان اینکه مرجعیت رسانه در جمهوری اسلامی به شدت تحت تاثیر عملیات استکبار قرار گرفته است، اظهار کرد: طرح اولیه مرجعیت رسانه‌ای نگارش شده و توانستیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم، به دنبال بازگرداندن مرجعیت رسانه‌ای و کلان روایت در کشور هستیم.

رئیس بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱ هزار اثر  از ۶هزار رسانه به جشنواره ابوذر رسید، افزود: این یعنی در تولید محتوا مشکل نداریم، مشکل ما در حوزه مفهوم‌سازی است که دشمن آن را در اختیار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه جشنواره ابوذر با رویکرد جدید برگزار می‌شود، افزود: رسانه‌های مردمی در جشنواره آینده شرکت خواهند کرد.

کارآموزیان با بیان اینکه از مهر ماه سال گذشته تاکنون در حال فعالیت در حوزه کلان‌روایت و تزریق اخبار منفی هستند، تصریح کرد: از وظایف اصلی ما تشکیل هیات اندیشه‌ورز عالی است تا با این اقدام استکبار جهانی علیه رسانه‌های داخلی، مقابله کنیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه رسانه، ادامه داد: جهاد تبین را با رویکرد نشاط و امیدآفرینی در دست اجرا داریم.

رئیس بسیج رسانه کشور با بیان اینکه از هفته آینده تحت عنوان راویان پیشرفت، رسانه‌ها طرح عملیاتی دیده‌بان رسانه را اجرایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این طرح از سازمان‌های بسیج جهاد سازندگی، بسیج کارخانجات  و سازمان‌هایی که عارضه‌یابی کرده‌اند همکاری و تعامل می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: در طرح «لیگ رسانه امید»، اهالی رسانه در رویداد ۲۴ ساعته، یک موضوع مورد را بررسی می‌کنند و تولید محتوا در قالب‌های مختلف شکل می‌گیرد.

وی اظهار کرد: پایشگر مبتنی بر هوش مصنوعی، رسانه‌ها را در زمینه اثرگذاری تولیدمحتوا پایش می‌کند و رسانه‌های اثرگذار به مراحل استانی و ملی راه می‌یابند.

کارآموزیان با اشاره به اینکه رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی باید در جریان‌های انقلابی اثرگذار بوده و جبهه رسانه‌ای خوبی شکل دهند، خاطرنشان کرد: سامانه اطلس رسانه کشور مبتنی بر GISنوشته شده و در اختیار ما قرار دارد.


در ادامه این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این نشست گفت: تلاش ما بر هماهنگی و تعامل با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در استان است و اگر کوتاهی در این زمینه صورت گرفته، عمدی در کار نبوده است.

حسین جوادی اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی متعددی در استان اجرایی کردیم و در راستای جهاد تبیین هم اقدامات موثری داریم.

وی با بیان اینکه پذیرای همه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هستیم، خاطرنشان کرد: از پیشنهادهای راهبردی اقشار مختلف در زمینه اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان استقبال می‌کنیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها