یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
نام‌گذاری یکی از معابر خرم‌آباد به نام «حکیم نظامی»

در یکصد و هفدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان نام‌گذاری یکی از معابر خرم‌آباد به نام «حکیم نظامی» مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، یکصد و هفدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و جلسه پایانی این شورا در سال 1401 با حضور حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و سایر اعضای شورای فرهنگ عمومی شنبه (27 اسفند) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

منصور احمدی با بیان اینکه در سال 1401 جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت منظم برگزار شده‌اند افزود: این امر موجب شده استان لرستان جز استان‌های برتر کشور باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز، مصوب شد از سوی دستگاه‌های مختلف برای مهمانان نوروزی تمهیدات خاصی با حداقل میزان هتک حرمت به ماه رمضان در نظر گرفته شود که به سهولت از مناطق گردشگری استان بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در هفته حکیم نظامی گفت: «حکیم نظامی» از سوی کشورهای همسایه در حال مصادره شدن است و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی اهتمام ویژه ای دارند که از این امر جلوگیری کند؛ با توجه به نام‌گذاری یک هفته به نام حکیم نظامی و اجرای برنامه‌های مختلف در سراسر کشور، در شهرستان‌های الیگودرز و ازنا معابری به این حکیم  نام‌گذاری شده است در این جلسه نیز مصوب شد یکی از معابر یا میادین خرم‌آباد به نام «حکیم نظامی» نام‌گذاری شود که جانمایی مناسب آن از سوی شهرداری اعلام می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان به برگزاری رویداد بزرگ قرآنی در استان اشاره کرد و افزود: در این جلسه اعتبارات هزینه‌ای از سوی استاندار لرستان و اعضا برای فعالیت‌های قرآنی تدوین شد و این رویداد از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها برگزار خواهد شد.
 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت جوانان تأکید کرد: باید در سال آینده تدابیری اتخاذ شود که بتوانیم پیوند شورای فرهنگ عمومی به عنوان سیاست‌گذار و دستگاه‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را میان جوانانی که ظرفیت‌های خوبی دارند برقرار کنیم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه گاهی کشوری با جنگ نظامی روبرو است و نیروهای نظامی باید از اقتدار نظام دفاع کنند و گاهی نیز هویت، فرهنگ، اعتقادات، باورها و ارزش‌های مردم مورد تهاجم واقع شده است و گاهی ترکیبی از این‌ موارد مورد تهاجم قرار می‌گیرد افزود: اگر بتوانیم باورها و ارزش‌های مردم را با برنامه‌های با کیفیت ارتقا ببخشیم در بخش جنگ ترکیبی و جنگ نظامی موفق خواهیم بود؛ همان‌گونه که در دوران 8 سال دفاع مقدس نیز این را تجربه کردیم چرا که باورها و ارزش‌های رزمندگان مستحکم بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لرستان با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی و مصوباتی که تصویب می‌شود باید باعث استحکام باورها و ارزش‌های اسلامی ایرانی ما شوند و آنها را تقویت کنند تأکید کرد: در شورای فرهنگ عمومی باید در این جهت تلاش شود که سیاست‌گذاری‌ها منجر شود مردم احساس کنند عدالت اجتماعی در جامعه امروز از دیروز بهتر است.
 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها