شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
برگزاری ۱۸ برنامه به مناسبت هفته کودک در قم

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: هفته ملی کودک با ۱۸ عنوان برنامه در قالب‌های گوناگون ازیوی این کانون در استان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزای کتاب ایران(ایبنا) در قم، نشست خبری اعلام برنامه‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با حضور محمد غفاری، سرپرست این اداره کل برگزار شد.

غفاری گفت: جشنواره قصه‌گویی برند اصلی کانون است که امسال 24امین دوره آن که نخستین دوره پساکرونا است، حضوری برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: قصه، بومی‌ترین وجه فرهنگی ایرانی هاست و ریشه در هنرهای کشور دارد و کانون در این زمینه پیش قدم است. این جشنواره، روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۷ و ۱۸ مهرماه سال جاری در «خانه تاریخی زند» برگزار می‌شود که بعد از پایش اولیه از بین 90 قصه ارسال شده به دبیرخانه، تعداد ۳۳ قصه در سنین مختلف با هم رقابت می‌کنند.
 
غفاری ادامه داد: در هفته ملی کودک ۱۸ عنوان برنامه در قالب‌های گوناگون ازسوی این کانون در استان آغاز شده است که می‌توان به انجام نقاشی رولی با موضوع آرزوها، ساخت بادکنک و نوشتن آرزو به قلم کودکان بر روی آن و نیز برگزاری کارگاه خوشنویسی و امضای بیانیه حقوق بشر اشاره کرد.
 
سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ادامه داد: برنامه‌هایی با عنوان هیاهوی کودکی، شادباش کودک من و برنامه ادبی نیز در روز چهارشنبه هفته جاری با اجرای برنامه‌های جشن و بازی‌های محلی، برگزاری ورکشاپ دست‌ورزی مادر و کودک و کارگاه بازی و اجرای برنامه‌های ادبی برگزار خواهد شد.
  
این مقام مسئول درباره برنامه ویزه هفته کودک، افزود: جشن ویژه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به مناسبت هفته کودک، پنجشنبه ۲۱ مهرماه در مرکز شماره 9 برگزار می‌شود و برنامه شادپیمایی نیز در همین روز در بوستان علوی قم همراه با عروسک‌ها و اجرای برنامه‌های مختلف هنری و ادبی و با محوریت وحدت ملی و مذهبی برگزار می‌شود.
 
وی در پاسخ به کمبود مراکز کانون در استان قم بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم حداقل به پنج مرکز دیگر در سطح شهر نیاز دارد و بسیاری از مناطق شهر قم زیر پوشش مراکز کانون نیستند. در مناطقی همچون اسجام، فردوسی، زنبیل‌آیاد و سالاریه، نیروگاه، مرکز شهر، منطقه بنیاد و دو شهرستان کهک و جعفریه نیازمند فضا برای ایجاد مراکز کانون هستیم.
 
وی درباره اهمیت کتاب در کانون عنوان کرد: فعالیت‌های کانون بر بستر کتابخانه انجام می‌شود. منابع از سوی تهران تغذیه می‌شود و یکی از ملاک‌های ارزیابی کانون به موضوع امانت دادن کتاب برمی‌گردد.
 
غفاری یادآور شد: در سه ماه گذشته تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ کتاب به اعضای کانون در قم در کتابخانه‌ها امانت داده شده که بیشترین امانت از سوی مرکز شماره 7 با تعداد دو هزار 707 عنوان نسخه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها