جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
توسعه حرم دانیال نبی(ع) تا پایان سال 1401

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شوش گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی خود را برای همکاری توسعه حرم دانیال نبی(ع) و احداث ساختمان کرخه تا پایان سال 1401 اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا )در خوزستان ،محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، امروز جمعه(۱۸ شهربورماه) طی نشستی با حضور نماینده مردم شوش و معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه زیارتگاه تعداد کمی از انبیاء(ع) در ایران وجود دارد، دولت و مجموعه وزارت فرهنگ وارشاد به حرم های مطهر نگاه ویژه و توسعه‌ای دارد.
 
اسماعیلی  از همکاری و تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت میراث برای ارتقاء ظرفیت گردشگری مذهبی خبرداد و افزود: همه ظرفیت‌های وزارتخانه برای توسعه حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) به‌عنوان پایگاه گردشگری مذهبی استان خوزستان به کار گرفته می شود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:  تلاش می‌کنیم  تا پایان سال جاری، شهرستان کرخه به ساختمان و اداره مستقل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجهز و در این زمینه پیگیری ها از طریق امور اداری انجام شود.
 
اسماعیلی با بیان اینکه پلاتوهای سالن نمایش شهرستان شوش، تجهیز و اعتبار آن تامین می شود، بیان کرد: با توجه به ضرورت ایجاد سالن اجتماعات یا کنفرانس در شهرستان شوش، باید اقدامات احداث آن مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه خرید خودرو در وزارت فرهنگ باید به تصویب برسد، تاکید کرد: پس از صدور مجوزها، خودرو به اداره شهرستان شوش اختصاص می‌یابد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین از اختصاص اعتبار مشخص برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی به شهرستان شوش اختصاص داده شده است که در مرحله اول  مبلغ یک میلیارد ریال با نظارت نماینده شهرستان تعلق می‌گیر.
 
اسماعیلی در پایان به موضوع حرم مطهر دانیال نبی(ع) اشاره کرد و گفت: مساله حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) باید موضوعی ملی تلقی شود و نشستی با حضور وزارتخانه‌های  ارشاد و میراث، نماینده مردم شهرستان در مجلس و سازمان برنامه و بودجه برای برنامه‌ریزی طرح توسعه ای آن تشکیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها