دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
دوره تربیت معلم راوی در قم آغاز شد

طی یک برنامه در سه روز، دوره تربیت معلم راوی در قم با حضور اساتید مجرب و معلمان از سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از روز یکشنبه -۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۱- دوره‌ای طی سه روز با عنوان "تربیت معلم راوی" در قم آغاز شد.

افتاحیه مراسم دوره تربیت معلم راوی در در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه با مشارکت موسسه فرهنگی هنری حماسه ۱۷ و سازمان آموزش و پرورش ناحیه یک استان قم برگزار شد.


در این مراسم عبدالله صادق خانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک استان قم ضمن خوش آمد گویی گفت: معلم ها عهده دار تعلیم و تربیت و افسران جنگ نرم هستند و با دانش آموزانی که مورد هجوم فرهنگی قرار گرفته اند، سرکار دارند.

وی با بیان اینکه وظیفه معلم به فرموده مقام معظم رهبری تبیین حقایق است و باید جهت مقابله با دشمن با جدیت در این عرصه ورود پیدا کنیم، افزود: اگر وارد مقوله ی تبیین به ویژه برای دانش آموز نشویم، دشمن همانگونه که می‌خواهد مسائل را بیان می‌کند.

در بخش دیگری این چهره فرهنگی تصریح کرد: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اصلاح نگرش دانش آموزان نسبت به دین، نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی از وظایف ذاتی آموزش و پرورش است و معلمان مهمترین وظیفه را در این موضوع دارند که امیدواریم در این دوره به مدت سه روز بتوانند از اساتید برجسته ای که دعوت شده‌اند استفاده کرده و آموخته‌های خود را برای رشد و تربیت نسل جدید در مدارس به کار بگیرند.


در ادامه مراسم افتتاحیه علی اکبر خوش گفتار مقدم، رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم به ایراد سخن پرداخت و در ابتدا به بیان خاطره و کرامت شهدا و نیز لطف خداوند و عنایت شهدا پرداخت و ادامه داد: معلمان در این مسیر آموزش معلم راوی قرار گرفته اند تا فرهنگ ایثار و مفاهیم دفاع مقدس با بهترین شکل یعنی معلم راوی به دانش آموزان و نسل های آینده منتقل شوند.

وی خاطر نشان کرد: خاطرات دفاع مقدس (گنج جنگ) است و ما باید آن را حفظ کنیم و به نسل های بعدی انتقال دهیم. 
در طول تاریخ ایران حماسه ای بزرگ تر از دفاع مقدس نیست و این مدیون جان فشانی مردم است.

خوش گفتار مقدم با بیان اینکه با جهاد تبیین و گفتن حقایق مانع حساب سازی و غیر واقعی نشان دادن دشمن از وقایع می شویم، تاکید کرد: جهاد تببین صرفا گفتن نیست. گفتن از شهدا مستلزم از خود گزشتگی و صداقت در رفتار معلم است و -لازم است- رفتار با گفتار یکی باشد و با سیره شهدا تطبیق داشته باشد ... والا وارد مقوله روایت گری نشود.


دیگر سخنران مراسم افتتاحیه طرح معلم راوی حسین کاجی مدیر عامل موسسه حماسه ۱۷بود، وی با بیان خاطراتی از اخلاص ، معرفت و درس آموزی شهدا از انقلاب پرداخت و افزود: در کشور های همسایه از پتانسیل و معارف انقلاب و دفاع مقدس ما استفاده می‌کنند و نسل آینده را با این روحیه انقلابی و ایثارگری و جهادی پرورش می‌دهند.

وی گفت: دوره تربیت معلم راوی با حضور بهترین اساتید در این حوزه گام بلندی در راستای ترویج فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس بین دانش آموزان و نسل های آینده از طریق معلمان راوی برمی دارد.


در پایان مراسم از پیشکسوت فرهنگی سرکار خانم انصاری همسر شهید محمد حسن ابراهیمی و راوی کتاب جمعه دوم آوریل تجلیل شد. 

لازم به ذکر است دوره تربیت معلم راوی در دو دوره تئوری و عملی با هدف تربیت روایتگرانی از قشر فرهنگیان که ارزش های انقلاب و مفاهیم و ادبیات دفاع مقدس را برای دانش آموزان روایت و تبیین کنند، به همت موسسه حماسه ۱۷، آموزش و پرورش ناحیه یک استان قم ، ستاد کنگره شهدا و بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها