سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
رمضانی:نمایشگاه انگیزه ناشران را افزایش داده است/سبحانی‌‌فر: جریان ارسال مرسولات حداکثر 5 روز بعد از نمایشگاه مجازی تمام می‌شود

همزمان با سومین روز از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، رئین هیات مدیره شرکت ملی پست و علی رمضانی، رئیس سومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از شعبه پست شهید یوسفیان و مرکز تجزیه و تبادل پست بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، همزمان با سومین روز از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، علی رمضانی، رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، رمضا‌نعلی سبحانی‌فر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیات‌مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از شعبه شهید یوسفیان پست و مرکز تجزیه و تبادلات پست بازدید کردند.
 
در جریان این بازدید، رمضانی ضمن گفت‌و‌گو با مجتبی حسابی، مسئول دفتر پستی شهید یوسفیان و تعدادی  از ماموران این شعبه در جریان کمیت و کیفیت ارسال سفارش بسته‌های کتاب از سوی ناشران و جمع‌آوری و انتقال مرسوله‌ها به مرکز تجزیه و تبادل چهار‌راه لشکر قرار گرفت.
 
سبحانی‌قرد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا درباره پایان فرآیند ارسال همه مرسولات دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: مطمئن باشید سه تا پنج روز بعد از پایان نمایشگاه مجازی کتاب، همه مرسولات به دست مخاطبان برسد.
 
رمضانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا درباره پیش‌بینی رشد مرسولات دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران  در مقایسه با نمایشگاه نخست بیان کرد: با توجه به استقبال مردم از نمایشگاه مجازی که چشم‌گیر و غافلگیر‌کننده بود و البته سامانه‌های نمایشگاه برخلاف سال گذشته بدون اشکال در دسترس بودند و مردم بدون اشکال به خرید اقدام کردند، به‌نظر می‌‌رسد، افزایش تعداد مرسولات را شاهد باشیم.
 

وی با اشاره به تاثیر‌گذاری مثبت برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بین ناشران  ادامه داد: ناشران استقبال بیشتری از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران داشتند. این نمایشگاه  امید‌‌ و انگیزه‌ای در بین ناشران ایجاد کرده که تعداد عنوان‌ منشورات کشور، حدود 20 درصد رشد داشته است. به‌عبارت دیگر ناشران به نمایشگاه مجازی کتاب تهران واکنش مثبت نشان داده‌اند. به ناشران در ارسال بسته‌های کتاب به دفاتر پست، با سرعت بیشتری تلاش کنند. اوج خرید روزانه خرید از نمایشگاه 8 تا 22 است، زمانی که ماموران در شعب حضور نداشته باشند، بنابراین ساعت اولیه صبح برای ارسال بسته‌ها اقدام کنند تا در افزایش سرعت ارسال بسته‌‌ها به مقصد تاثیر‌گذار است.   
 
وی افزود: مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با شماره 91009898 -021 آماده پاسخگویی به مخاطبان و ناشران است. طی دو روز نخست بیش از 11 هزار تماس با رضایت بیش از 80 درصدی پاسخ داده است.
 
رمضانی در ادامه درباره جریان جمع‌آوری و ارسال مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: فرآیند ارسال بسته‌های کتاب از دفاتر نشر ادامه دارد و ماموران پست نیز براساس نشانی به تجزیه مرسولات مشغول هستند. ناشران امسال در بسته‌بندی سفارش‌های نمایشگاه مجازی کتاب با کیفیت عمل کرده‌اند و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز در ارسال سالم مرسوله‌ها تلاش می‌کنند. در مرکز تجزیه و مبادلات پست نمایندگان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مستقر هستند تا اگر فاکتور پستی بسته‌ای دچار خدشه شده و یا اشکالات احتمالی دیگر را برطرف کنند. اشکالاتی هم که قابل رفع نیست، به ناشران اطلاع‌رسانی می‌شود تا برای تا تعیین تکلیف شود.
 
رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با تاکید بر ارسال رایگان مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: اعتبار ارسال بسته با فاکتور زیر 50 هزار تومان برای ناشران رایگان است؛ علاوه‌‌براین هزینه ارسال بسته‌ تا دو کیلوگرم، برای ناشر 7 هزار تومان تعیین شده و مابقی نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان نمایشگاه می‌پردازند. هزینه ارسال مرسولات بیش از 2 کیلوگرم با 10 درصد تخفیف برای ناشر تعیین شده است. هزینه بسته‌بندی نیز برعهده ناشران است.                   
 
رمضانی با اشاره به کوچک‌ترین خریدار نمایشگاه کتاب بیان کرد: کودک چهار ساله بیجاری بعد از کذشت دو روز از نمایشگاه، عنوان کوچک‌ترین خریدار نمایشگاه مجازی لقب گرفته است. والدین این کودک تعدادی کتاب حوزه دانش را خریدار کرده‌اند. در این مدت، مسن‌ترین خریدار نمایشگاه آقای 92 ساله تهرانی است که برای خرید چند عنوان کتاب ادبیات به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب تهران مراجعه کرده است.  
 
                   
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب تهران، فرصت بی‌‌نظیری برای ناشران کشور است تا آثار خود را به‌صورت برابر در معرض دید مردم قرار دهند افزود: مردم در شرایط برابر امکان خرید دارند، فاصله زمانی ومکانی برای خرید کتاب حذف شده است. یکی از مهم‌ترین دغه‌دغه ناشران ارسال کتاب به دست مخاطبان است، نمایشگاه مجازی کتاب تهران، این دغدغه را با حذف فاصله‌ها از بین برده است.  
 
رمضانی با اشاره به 20 درصد تخفیف ویژه نمایشگاه برای کتاب‌های داخلی  بیان کرد: کتاب با 20 درصد تخفیف در اختیار قرار دارد و برای گروه‌های هدف نیز بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است.  
 
سبحانی‌فر درباره جریان ارسال مرسوله‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران در دو روز گذشته گفت: تا ساعت 10 روز سوم نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از 100 هزار مرسوله به مقصد ارسال و 20 هزار بسته تحویل پست شده است. تا پایان دومین روز نمایشگاه، 2500 مرسوله به مشتری‌ها رسیده است.
 
وی با بیان اینکه همه امکانات در شرکت ملی پست برای دریافت بسته‌‌‌ از ناشران و ارسال به مشتری‌ها بسیج شده است، افزود: در تهران 9 پایگاه ثابت و 9 پایگاه سیار فعال هستند؛ علاوه‌براین لفاف‌ها در مقایسه با نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، استاندارد‌سازی شده است و اگر مشکلی برای لفاف‌ها ایجاد شود، در مرکز تجزیه و تبادلات پست نست به تعویض لفاف اقدام می‌شود در غیر‌این صورت ناشران در جریان قرار می‌گیرند. برای بهبود مرحله رهسپاری مرسولات، زیرساخت‌های قابل توجهی پیش‌ّ‌بینی شده است و 4 هزار باکس چرخدار  ترویلی برای بسته‌های بزرگ و 7 هزار باکس برای بسته‌های کوچک فراهم شده است. در مرکز تجزیه مبادلات در هاب‌های منطقه‌ای، به‌‌صورت مکانیزه تقسیم‌بندی می‌شود که از آسیب‌‌دیدگی بسته‌ها پیشگیری و سرعت ارسال را افزایش می‌دهد. ناوگان‌های شهری تقویت و ناوگان برون‌شهری با افزایش 40 دستگاه و 400 دستگاه وانت تقویت شده‌اند.
 

رئیس هیات‌مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بعد از تحویل کتاب‌های خریداری شده به پست، «پیامک ارسال» همراه با کد رهگیری برای مخاطبان نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارسال می‌شود.
 
سبحانی‌فر با تاکید بر ارسال سریع و به‌موقع مرسوله به دست مشتریان گفت: سال گذشته  ارسال هر مرسوله به‌طور میانگین سه‌ونیم روز طول کشید، به‌نظر می‌رسد این جریان اگر کمتر نشود، طولانی‌‌تر نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها