یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
«جدال مدادرنگی‌ها» داستانی با رویکرد خلاق

کتاب «جدال مدادرنگی‌ها» داستانی با رویکرد خلاق، نوشته کتایون مهرآبادی است. انتشارات برکه (آموزشی سرآمد) این کتاب را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب ماجرای جدالی را که بین مدادرنگی‌های یک جعبه مدادرنگی پیش آمده است، روایت می‌کند.
 
داستان چشم خواننده‌اش را به دنیایی باز می‌کند که دیگران می‌بینند و درک می‌کنند؛ چیزهایی که شاید ما از ارزش آنها غافل بوده‌ایم یا علاقه‌ایی به دیدن‌شان نداشته‌ایم. داستان تلاش می‌کند به یاری جاذبه‌های بصری و روایی، پیام ارزشمندی را به خواننده خردسالش برساند و او را به دگراندیشی و جامع‌نگری رهنمون شود. به علاوه، به هدف پرورش خلاقیت کودک، در کنار روایت داستان، تمرین خلاقیتی گسترده‌ای طرح شده است که پرداختن به آن نه تنها برای پرورش قوه خلاقه‌ کودک و تفکر واگرای او سودمند است، بلکه برایش جذاب و دلنشین نیز هست.
 
کتایون مهرآبادی درباره این کتاب نوشته است: «این کتاب گفت‌وگویی نه چندان دوستانه و ماجراهای پس از آن را روایت می‌کند که در یک جعبه مدادرنگی پیش آمد. این داستان کوتاه، چشمان خواننده خردسالش را به دنیایی باز می‌کند که دیگران می‌بینند یا شاید دوست دارند که آن‌گونه باشد. داستان بسیار ساده و سرراست است و دنبال کردن ماجرا و درک پیام آن برای کودک به سادگی حاصل می‌شود؛ اگرچه که انتظار نمی‌رود کودک پیام آن را به صورت عام دریابد و به موارد دیگری نیز تسری دهد.»
 
مورد دیگری که در این داستان مدنظر بوده، این است که برخلاف اغلب داستان‌های پندآموز برای خردسالان و کودکان، در اینجا کودک است که به دیگران درس می‌دهد؛ یعنی کودک قهرمان داستان، آموزگار آموزه اخلاقی قصه است، نه فراگیر آن.  
 
قسمتی از متن کتاب:
«آناهید جعبه‌ی مدادرنگی‌ها را باز کرد و با صدای بلند گفت: «امروز دلم می‌خواهد یک درخت خوشگل بکشم.»
او مداد آبی را برداشت و یک درخت کشید.
درختش را که کشید، نگاهی ناراضی به آن انداخت و گفت: «وای، نه! چه درخت ناجوری! چرا این‌قدر زشت شد؟ حتما تقصیر مداد آبی است.»
 
انتشارات برکه کتاب «جدال مدادرنگی‌ها» نوشته کتایون مهرآبادی با شمارگان 2 هزار نسخه در 21 صفحه و به قیمت 36 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها