سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کتاب «زندان زاهر» منتشر شد

کتاب «زندان زاهر» شامل هشت داستان کوتاه بر اساس زندگی امام هفتم به قلم محمدرضا عابدی شاهرودی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، کتاب «زندان زاهر» روایتی از شرایط اجتماعی و سیاسی دوران زندگی امام موسی‌ کاظم (ع) به قلم محمدرضا عابدی شاهرودی توسط انتشارات «به‌نشر» مشتمل بر هشت داستان کوتاه منتشر شد.
 
پابرهنه، وضو، شتر، مزرعه، مباحثه، دزدی، پنجاه نفر و جانشین عناوین هشت داستان این کتاب هستند که براساس منابعی از جمله «مدینه المعاجز» ، «عیون‌الاخبارالرضا (ع)»، «الکامل فی التاریخ»، «ارشاد مفید» تالیف شده اند.
 
«زندان زاهر» در قالب ۸ داستان روایت روشنی از شرایط اجتماعی و سیاسی دوران حکومت هارون الرشید خلیفه عباسی است که همه تلاش خود را به کار گرفت تا نور خدا را خاموش کند. در این اثر همچنین گوشه‌ای از معجزات و کرامات امام هفتم (ع) که برای سال‌ها در زندان و سیاه چال‌های زندان عباسی ماند اما نور تابان او از اعماق تاریکی‌ها و ظلمات زندان تا به امروز روشنایی بخش مسیر رسیدن به خداست؛ نور تابانی که اگر بر چهره هر کسی بنشیند برایش از زاهر خواهد گفت و این روایت زندان زاهر است.
 
گفتگوی امام موسی کاظم (ع) با هارون عباسی برای نشان دادن نسب خود به پیامبر، کمک مالی امام کاظم (ع) به بکّار قمی که بعد از برگشتن از سفر حج مغازه‌اش مورد سرقت قرار گرفته بود، لطف و عنایت امام هفتم شیعیان به مسیب‌ زندان بان زندان سندی بن شاهک همگی روایت‌های از علم، بخشش، فروتنی امام در برابر یاران و اصحاب خویش حتی دشمنانشان است و اینکه برای کمک به شیعیان همواره پیشتاز بودند که در داستان‌های این کتاب می‌خوانیم.
 
«زندان زاهر» به نویسندگی محمدرضا عابدی شاهرودی، نویسنده و پژوهشگر علوم اسلامی و با طراحی جلد جعفر پیشه در ۱۲۰ صفحه قطع رقعی و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۲۰ هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها شده است.

محمدرضا عابدی شاهرودی مولف و پژوهشگر علوم اسلامی متولد سال 1359 است و پیش از این آثاری از جمله آتش جن خاک آدم و بادیمانی را منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها