دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
انتشار دومین کتاب شعر یک پلیس در شیراز

مجموعه شعر «گوریگا» دومین اثر سروان امین راست، درجه‌دار ناحیه انتظامی فارس با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک) توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «گوریگا» دومین مجموعه شعر نو و سپید امین راست است که توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شده است.

به گفته ناشر این مجموعه شعر، سروان امین راست، یکی از درجه‌داران ناحیه انتظامی استان فارس، در کنار وظیفه و خدمت سخت در زمینه‌‌های مختلف این حوزه، گاهی پس از همه این سختی‌ها و خستگی‌ها، کنجی می‌یابد و شعر می‌سراید. او که متولد روستای گوریگا، یکی از زیباترین روستاهای استان فارس است، با خیال شاعرانه به دل نخلستان می‌رود و فارغ از همه دغدغه‌ها و امور طاقت‌فرسای شغلی خود، به آواز پرندگان گوش می‌دهد و با نخل‌ها حرف می‌زند و با طعم شیرین خرما شعر می‌سراید. دلش برای مردم می‌سوزد و اعتقاد دارد با جان و دل و تا آخرین قطره خونش برای امنیت این مردم در همه زمینه‌ها خدمت می‌کند. او می‌گوید همه دغدغه‌ من، این است که مردم با فکری راحت و بدون دغدغه زندگی کنند و من و همکارانم بر آن هستیم که شبانه‌روز امنیت ایجاد نماییم تا مردم خوبمان شباهنگام راحت سر بر بالین بگذارند و زندگی سرشار از عشق داشته باشند. 

کرامت یزدانی (اشک)، ویراستار و مدیر نشر نویسندگان پارس در شیراز همچنین نوشته است: اشعار سروان راست، مملو از عشق و مهرورزی است. با نگاهی که به طور طبیعی به یک پلیس می‌شود به خاطر نوع کار هیچ کس باورش نمی‌شود که این پلیس ورزشکار و چهارشانه و قوی با روحیات پلیسی، یکباره سرشار از این همه واژه‌های عاشقانه باشد. واژه‌هایی که به قول خودش از مهربانی و خوبی‌های مردم عاریه گرفته است. او اسم کتابش را گوریگا، نهاده است و به مردم این روستا تقدیم کرده است.

امین راست، در مقدمه کتاب « گوریگا» آورده است: آذر است و هنوز نخلستان «گوریگا» تشنه است. نخل‌ها با اینکه با تمام ایستادگی، ترانه عشق و آزادی می‌خوانند، رو به آسمان، چشم‌انتظار نزول رحمت الهی هستند. گام می‌نهم در میان این نخل‌های مقاوم. می‌ایستم و چشمانم را می‌بندم و می‌روم به روزهای برداشت خرما؛ درست در گرمای طاقت‌فرسای شهریور و شرجی هوای جنوب. آن‌گاه که غروب سرخی در دریای چشمان زیبای پدرم می‌نشست. همه‌ اوج نخلستان تماشایی بود. صدای داس، بند، زنبیل و آواز خوش پیرمرد جنوب، با صدای پرندگان درمی‌آمیخت. مادرم که هر نگاهش، سرشار از شور و شوق بود، دانه‌های بهشتی خرما را در دهانم می‌گذاشت. پر از احساس می‌شدم. زندگی، تمام خوشبختی خود را بر من می‌بارید. 


در ادامه این بخش از مقدمه کتاب می‌خوانیم: اینک، دوباره « گوریگا» در درونم جان می‌گیرد و شعر با عطر خرما در پهنه نخلستان خیالم بارور می‌شود. با نخل‌ها فریاد می‌زنم که گوریگا، مهد غیرت و شرف و زادگاه شیرمردان ایثار و شهادت، برای همیشهِ تاریخ، زنده است. آری، مباد که کوچ کنند پرندگان گوریگا از نخلستان تاریخ...! زیرا دلاورمردان این دیار، ثابت کرده‌اند که نخل‌های لب تشنه به این سادگی نمی‌افتند و نمی‌میرند...! 

این پلیس شاعر، مجموعه شعر «اُلگا» را در تابستان ۱۴۰۰ منتشر کرده است و چندین کتاب هم در زمینه امنیت اجتماعی و نقش پلیس در ایجاد امنیت اجتماعی و فرهنگی در دست چاپ دارد.

یادآور می‌شود: مجموعه شعر «گوریگا»، سروده امین راست با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک) در قطع رقعی با ۲۰۰ صفحه و جلد گالینگور و کاغذ سوئدی توسط انتشارات نویسندگان پارس 17 آذرماه جاری منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها