دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
تبیین اطلاعات کاربردی بالینی در «ورزش‌درمانی برای آسیب‌های شانه»

کتاب «ورزش‌درمانی برای آسیب‌های شانه»، تالیف تاد اس الن بکر و ترجمه منصور صاحب‌الزمانی، جعفر کتابچی و وحید مظلوم به‌عنوان کتاب شایسته تقدیر دومین دوره کتاب سال جوانان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب به درمانگران کمک می‌کند که بر اساس نیازهای بیمار مبتلا به آسیب‌های شانه، به معاینه و درمان بپردازند و در این راستا اطلاعات کاربردی بالینی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

 شانه مفصل بسیار پیچیده‌ای است که تحرک‌پذیری بسیار بالایی دارد و این قابلیت اجازه انجام دامنه وسیعی از حرکات عملی را به انسان داده و وی را قادر به اجرای الگوهای حرکتی شگفت‌انگیز ویژه ورزش شانه می‌کند. این تحرک‌پذیری باید به‌وسیله میزان مطلوب پایداری به تعادل درآید تا در پیشگیری از آسیب و اجرای مطلوب اطمینان حاصل شود.

کتاب «ورزش‌درمانی برای آسیب‌های شانه» در چهار بخش و هشت فصل تنظیم شده و روند کتاب به گونه‌ای است که اهداف تیم توانبخشی و تیم ورزشی از جمله فیزیوتراپیست، متخصص توانبخشی ورزشی و مربیان را محقق می‌کند.

فصل‌های ابتدایی کتاب در رابطه با آناتومی و بیومکانیک کمربند شانه است و شالوده‌ای برای معاینه و درمان آسیب‌های نام‌برده‌شده در فصول بعدی محسوب می‌شود. فصل سوم نیز یک رویکرد جامع برای معاینه و ارزیابی شانه را بیان می‌کند. فصل چهارم کتاب با عنوان «پاتولوژی آسیب‌های شانه» به بررسی آسیب عضلات روتاتور کاف، ناپایداری شانه و پارگی‌ها و آسیب‌های لابروم می‌پردازد.

فصل پنجم شامل معرفی پیشروی‌های توانبخشی در قالب مباحثی از جمله پیشروی دامنه حرکتی، روش‌ها و پیشروی‌های پایدارسازی اسکپولا و پیشروی تمرینات عضلات روتاتور کاف است.

فصل ششم به ترمیم روتاتور کاف‌ها و پروتکل‌های توانبخشی پس از جراحی اختصاص یافته و خواننده در فصول پایانی کتاب با معیارهای کلیدی برای بازگشت به ورزش، برنامه متناوب پرتاب، معیارهای عینی، برنامه تنیس، برنامه بیسبال و سافت‌بال، برنامه شنا و برنامه گلف آشنا می‌شود.

فصل‌های کتاب ورزش درمانی برای آسیب‌های شانه، منبعی مبتنی بر شواهد را برای درمانگران فراهم کرده تا به اطلاعات کاربردی بالینی دسترسی داشته باشند. همچنین این اطلاعات درمانگران را در معاینه‌های جامع و طراحی برنامه درمانی بر پایه معاینه‌های خود توانا می‌کند.

کتاب «ورزش‌درمانی برای آسیب‌های شانه» نوشته تاد اس الن بکر و ترجمه منصور صاحب‌الزمانی، جعفر کتابچی و وحید مظلوم، سال 98 در 356 صفحه و بهای 69 هزار تومان توسط انتشارات ستایش هستی منتشر شد و مهرماه امسال نیز به عنوان اثر برگزیده دومین دوره جایزه کتاب سال جوانان مورد تقدیر قرار گرفت.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها