دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
انتشار آثاری از دو بانوی داستان‌نویس شهرستان کوار در یک کتاب

داستان‌هایی از دو بانوی نویسنده در «کوار» (از شهرستان‌های استان فارس) توسط انتشارات «نویسندگان پارس» در شیراز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در فارس، «به رنگ باران»، مجموعه داستان‌های کوتاه فاطمه اعتمادفر و محدثه رحمانی، دو بانوی اهل قلم شهرستان کوار، به‌تازگی منتشر شده است.

کرامت یزدانی (اشک)، ناشر این مجموعه داستان در خصوص داستان و داستان‌نویسی گفت: داستان، در حکم آیینه‌ای است که تحولات روحی و معنوی آدمی را در طول زمان در خود بازتاب می‌دهد‌. تا انسان وجود دارد و متحول است، داستان نیز وجود خواهد داشت و تصویر او را در خود نشان خواهد داد‌.
 
وی افزود: انسان‌های غارنشین، اولین داستان‌گویان تاریخ بودند. آن‌ها با روایت داستان‌هایی از شکار حیوانات یا مبارزه با خطرات طبیعی بخشی از دانش خود را به نسل بعد منتقل می‌کردند. از آن زمان تا به امروز، بشر در زمینه داستان‌سرایی و قصه‌گویی پیشرفت بسیاری داشته است و نویسندگان بسیاری با خلق آثار متنوعی پا به عرصه‌ ادبیات داستانی نهاده‌اند؛ همواره انسان نیازمند خواندن و شنیدن داستان و انواع گوناگون آن بوده است.
 
یزدانی در خصوص مجموعه داستان «به رنگ باران» گفت: «به رنگ باران»، روایتی از دو بانوی فرهیخته است که با داستان‌های کوتاه خود توانسته‌اند در حوزه ادبیات داستانی به ویژه داستان کوتاه در شهرستان کوار گام‌های مؤثری بردارند. آنها سعی کرده‌اند در داستان‌های کوتاه خود، به موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی وارد شوند که امروزه جوانان و نوجوانان این خاک با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این بانوان فرهیخته بر آن هستند تا با نوشتن، نوجوانان و جوانان را از باتلاق بی‌هویتی نجات دهند و به ساحل نجات برسانند و با ادبیات، بتوانند مشکلات روز جامعه را به گوش متولیان امر برسانند و از سوی دیگر نوجوانان و جوانان را با ادبیات و داستان نویسی و کتاب و کتابخوانی آشنا کنند.
 
یزدانی تاکید کرد: در سال‌های اخیر، آثار خوبی در حوزه ادبیات داستانی در شهرستان کوار از توابع استان فارس منتشر شده است که جا دارد متولیان امر، با جدیت از این آثار و نویسندگان نوجوان و جوان این شهرستان حمایت کنند.
 
وی در خصوص بیوگرافی نویسندگان این مجموعه داستان کوتاه گفت: فاطمه اعتمادفر، متولد سوم شهریور سال 72 خورشیدی در شهرستان کوار، فارغ‌التحصیل رشته معماری است. روزگارش عجین است با ادبیات و هنر. داستان‌ می‌نویسد و شعر می‌سراید.  محدثه رحمانی، سال آخر دبیرستان هست و متولد هفتم مهرماه سال 81 خورشیدی در شیراز. از همان دوران کودکی به نوشتن علاقه‌مند بوده‌ و داستان‌نویسی را به طور حرفه‌ای کار می‌کند. دل‌نوشته‌های این نوجوان فرهیخته نیز به زودی منتشر می‌شود.
 
یادآور می‌شود: مجموعه داستان کوتاه «به رنگ باران» نوشته فاطمه اعتمادفر و محدثه رحمانی با ویراستاری فاطمه رمضانی‌زاده سیدانی، ویراستار شیرازی و تصویرگری فاطمه طوخی در ۱۵۰ صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات «نویسندگان پارس» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها