پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

پس از خواندن کتاب می‌توانید بگوید چه چیزی بازاریابی است و چه چیزی بازاریابی نیست. از باید و نبایدهایی که کتاب پیش‌روی شما می‌گذارد، راه مناسب خودتان را پیدا می‌کنید .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) هر روز که می‌گذرد دنیا بیشتر شبیه یک بازار شلوغ و بی‌سر و ته می‌شود. هر کسی در گوشه‌ای از این بازار محصولی را به دست گرفته و فریاد می‌زند. دکان بعضی‌ها حسابی شلوغ است و باقی با آه و حسرت مشتری‌هایشان را می‌شمرند و آمار دخل‌شان را درمی‌آورند. بعضی فکر می‌کنند مسئله فقط «کیفیت» است و هر کسی که بهترین باشد حتماً «محبوب‌ترین» هم می‌شود. «کیفیت» هنوز هم مهم است اما همه چیز نیست. محصولاتی با کیفیت‌های مشابه سرنوشت‌های متفاوتی داشتند. حالا سرنوشت کالاها و صاحبانشان در دستان قدرتمند «بازاریابی» است اما خیلی‌ها هنوز این خدا را نمی‌شناسند و جز نامی از او نشیندند.

کتاب «این است بازاریابی» با عنوان فرعی «به چشم نمی‌آیید، مگر چشم دیدن پیدا کنید» هر آن چیزی را که باید درباره بازاریابی بدانید در ۲۳۹ صفحه روان و خوش‌خوان می‌گوید. پس از خواندن کتاب می‌توانید بگوید چه چیزی بازاریابی است و چه چیزی بازاریابی نیست. از باید و نبایدهایی که کتاب پیش‌روی شما می‌گذارد، راه مناسب خودتان را پیدا می‌کنید . احتمالاً دیگر کم‌تر در دام‌هایی مثل «تبلیغات» اسیر می‌شوید:
..یک طرح کسب و کار بهتر آن نیاز کلی را می‌گیرد و خاصش می‌کند، توضیح می‌دهد برای چه چیزی و چه کسی است. طرح کلی تنش‌زایی، جایگاه اجتماعی مدنظرتان و داستان‌تان را برای تغییرآفرینی مشخص می‌کند. این چرایی‌تان نیست بلکه چیستی کارتان است. این کاری است که باید انجام دهید. اگر نتیجه‌بخش نباشد، اشکالی ندارد. به این معنی نیست که هدف ندارید یا اینکه «چرایی‌تان» به سرنوشت شومی دچار شده است. تمام معنی‌اش این است که پی بردید این راهش نیست.
اکنون می‌توانید مسیر جدیدی پیدا کنید (ص: ۱۴۴)

این است بازاریابی نوشته ست گادین با ترجمه فاطمه علی پور تنگسیری از سوی نشر آموخته منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها