چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کتابچه 19 صفحه‌ای «سحاب رحمت»، به چاپ دوم رسید

کتابچه «سحاب رحمت» نوشته فاطمه شیردل، در 19 صفحه و 20 هزار تیراژ، هم‌زمان با عید مبعث رسول اکرم(ص)، از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) قرآن، در برهه‌ای بر محمد(ص) نازل شد که تنها امتیازِ عربِ آن دوره، مهارت در شعر و شاعری بود. از دوران قبل از بعثت، به دوران جاهلیت یاد می‌کنیم. مردم عربِ آن زمان، صفات و روحیاتی داشتند که با یادآوری گذرای آنها متوجه می‌شویم کار تبلیغی رسول اکرم(ص) چقدر دشوار و طاقت‌فرسا بوده است.
 
نویسنده کتابچه «سحاب رحمت»، با نگاهی به تاریخ، اشاره مختصری به وضعیت دوره جاهلیت کرده تا نشان دهد که ابلاغ رسالت، در آنچنان دوره‌ای، چه کار شگرف و بزرگی بوده است. در ادامه، به‌صورت کوتاه، به بعثت خاتم پیامبران(ص) و ابلاغ رسالت ایشان پرداخته شده و دوره 10ساله حکومت اسلامی رسول اکرم(ص) در مدینه و اوج عزت اسلام مرور شده است.
 
«معجزه رسالت»، «سیمای رفتاریِ پیامبر اکرم(ص)»، «بعثت رسول اکرم(ص)»، «آغاز رسالت خاتم پیامبران(ص)»، «عظمت و بزرگی رسول اکرم(ص)»، «23 سال دعوت به توحید»، «هدف از بعثت پیامبر اکرم(ص)»، «سختی‌های پیامبر اکرم(ص) در راه دعوت به اسلام»، «نگاهی گذرا به دوران جاهلیت»، «تصویر اعرابِ پیش از اسلام، از زبان اما م علی(ع)»، «مبارزه اسلام با خرافات و طاغوتِ دوران جاهلیت» و «شناخت ما از اسلام و وظیفه هر مسلمان در برابر آن» سرفصل‌های کتابچه هستند.
 
در صفحه هفتم کتاب در ذیل سرفصل «معجزه رسالت» می‌خوانیم: «خدای متعال، معجزه ختم رسالت، قرآن کریم را در زمانی نازل فرمود که شعر عرب به نهایتِ کمال و زیبایی رسیده بود؛ البته این اشعار که از هرگونه محتوای فکری درست و کارآمد خالی بود، فقط و فقط بر محور عشق و زن و شراب سروده می‌شد. همانانی که ادعا می‌کردند شاعرانی بس چیره‌دست و بی‌همتا هستند، پس از شنیدن آیات الهی که از زبان محمد(ص) جاری می‌شد، چون اعجازش را دیدند، انکارش کردند. قرآن، این معجزه بزرگ، تحدی می‌کند و آنان و تمام آدمیان در همه اعصار را به مبارزه می‌طلبد. کار پیامبر اکرم(ص) از آن نظر بی‌نظیر است که اعرابِ جاهل و متعصبی را بیدار کرد که افکار و خرافات همچون پیله به دور زندگیشان تنیده بود. رسول خدا(ص) عرب بادیه‌نشین و بی‌تمدنِ آن روزگار را به حیرت انداخت و توانست طاغوت زمانه را به زانو درآورد.»
 
همچنین در صفحه 10 کتاب  آمده است: «بی‌شک، هر پیامبری باید نمونه‌ای کامل و بی‌همتا باشد از آنچه خداوند متعال اراده فرموده است که در روی زمین قرار گیرد. پیامبر خاتم(ص) انسان است، اما انسانی به تمام معنا. ایشان مرد فضیلت، عقل، کمال، حکمت، وقار و جلال‌اند و عالمی حکیم، پرهیزکار، شجاع، بردبار و صاحب دیگر صفات پسندیده انسانی و کمالات متعالی. در کارهایشان هیچگونه خلل و ضعف و در رفتار و کردارشان هیچگونه پراکندگی و تناقضی دیده نمی‌شود. در یک کلمه، پیامبر اکرم(ص) معصوم از خطا و مبرّا از لغزش‌اند و کاملترین و برترینِ خلایق. از اینروست که خداوند، پیامبرِ ما، حضرت محمد(ص) را برای همیشه نمونه و اسوه انسان‌ها قرار داده و بر آنها واجب کرده است که در همه شئون، حتی کارهای جزئیِ خود به ایشان اقتدا کنند.»

دومین چاپ کتابچه «سحاب رحمت» در 19 صفحه با شمارگان 20 هزار نسخه به سفارش معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی و از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها