سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
آموزش مهر علوی به کودکان با شعر و داستان

گروه کودک و نوجوان انتشارات تیمورزاده (حاجی لک لک) با همکاری نشر طبیب، کتاب‌ «مهر علوی» را برای بچه‌ها منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب‌ «مهر علوی» نوشته‌شده به قلم جمعي از مولفان با تصويرگري محمدرضا هادوی، به تازگی از سوی گروه کودک و نوجوان انتشارات تیمورزاده (حاجی لک‌لک) با همکاری نشر طبیب منتشر شده است.
 
پیش از این «مهر علوی» در قطع خشتی بزرگ با شمارگان 5 هزار نسخه و در قطع وزیری با شمارگان 16 هزار و 600 نسخه منتشر شده بود و در حال حاضر با ویرایش جدید در قطع خشتی کوچک با شمارگان 5 هزار نسخه منتشر شده است.
 
این کتاب که به‌صورت مصور و رنگی منتشر شده است، مجموعه‌ای از شعر، داستان، حدیث، نوشته‌های کوتاه و فعالیت‌های سرگرم کننده درباره حضرت علی(ع) است که برای کودکان نوشته شده. شرح ولادت، فرمایش‌ها، ارزش‌های وجودی، سجایای اخلاقی، مهم‌ترین حوادث زندگی و مقام و منزلت آن حضرت از مباحثی است که در این کتاب بیان شده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بغض، گلوی پیرمرد را فشرد و بی اختیار اشک از گوشه چشمانش سرازیر شد. دلش شکست. سکوت همه جا را فراگرفت؛ سپس گفت: جویبار درست می‌گوید. سعد، پسر ابی‌وقاص یکی از دشمنان سرسخت حضرت علی (ع) بود و با آن همه دشمنی درباره مولایمان علی (ع) گفته است: من پنج مقام و موقعیت از علی (ع) مشاهده کردم که اگر هر کدام را به تنهایی داشتم، برای من بهتر و گرانباهتر از داشتن شتران سرخ‌موی حجاز (نشانه برتری و شرافت افراد در آن زمان) بود. اولین مقام زمانی بود که آیات اول سوره توبه نازل شد. پیامبر (ص) این آیات را به ابوبکر داد تا به مکه ببرد و در مراسم حج آن آیات را به گوش مشرکان برساند. پس از حرکت وی جبرئیل نازل شد و بیان داشت: یا رسول‌الله این ماموریت را باید خودت یا کسی که مانند شما باشد، انجام دهد...»
 
در یکی از اشعار این کتاب نیز می‌خوانیم:
«خانه و زادگاه تو بیت خداست یا علی
چهره دلگشای تو قبله نماست یا علی
زمزمه ولادتت سوره مومنون بود
روز نخست برلبت ذکر خداست یا علی
بردهن تو مصطفی بوسه زد از تبسمت
خنده تو شکوفه عشق و صفاست یا علی...»
 
گروه کودک و نوجوان انتشارات تیمورزاده (حاجی لک لک) با همکاری نشر طبیب، کتاب‌ «مهر علوی» را در قالب 24 صفحه مصور رنگی با شمارگان پنج هزار نسخه و قیمت هزار و 750 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها