سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۲
انتشار خاطرات مسافران مناطق يادماني دفاع مقدس

كتاب "به دنبال عشق و حماسه در جنوب غربي ايثار" نوشته رضا بردستاني منتشر شده است. 28 خاطره و 36 تصوير از حضور راهيان نور در مناطق عملياتي جنوب كشور در كتاب "به دنبال عشق و حماسه در جنوب غربي ايثار" جاي گرفته‌اند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، شلمچه كجاست؟، نبرد كربلاي 5، در ساحت والفجر 8، طلائيه ـ محل رويش خيبر، اگر دوباره جنگي در بگيرد، ‌شلمچه ـ نماد و بنيان‌گذار خوبي‌ها و مردد بين ماندن و رفتن، عناوين برخي از خاطرات‌اند.

در بخشي از كتاب آمده است: "دروازه ورودي شلمچه به صورتي نمادين طراحي شده است و حال و روز خوبي به هر بيننده مي‌دهد. باران يكي، دو شب قبل خود حديثي شده بود مفصل. اين كه باران نعمتي از نعمات بي‌شمار الهي است، يك طرف، اما باريدن باران در آن حوالي و باتلاقي شدن زمين نكته‌اي باريك‌تر از مو به ما گوشزد مي‌كند. بياييد صحنه‌اي از شلمچه را بازسازي كنيم، يك تكه زمين با خاك رس در نظر بگيريد، كمي هواي شرجي و دم كرده، 2 شبانه روز بر آن خاك رس آب ببنديد، يك جفت پوتين سربازي و 25 كيلو ناقابل ادوات جنگي و حالا از سر شب تا خود صبح راه برويد، بجنگيد، زير باراني از آتش و گلوله... باور كنيد راه رفتن در اين زمين با تلاقي، چيزي شبيه غير ممكن است."

"به دنبال عشق و حماسه در جنوب غربي ايثار" در قطع رقعي و 128 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و بهاي 65 هزار ريال از سوي نشر يزدا چاپ و روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط