یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۸
دو كتاب تازه از اسماعيل همتي منتشر شد

پنجمين و ششمين تاليف اسماعيل همتي از سوي انتشارات انجمن اهل قلم سمنان با پشتيباني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان به بازار آمد.

اسماعيل همتي، نويسنده و مدير انجمن اهل قلم سمنان، در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران در معرفي تازه ترين آثار خود به كتاب هاي «شعر هايي از كرانه هاي كوير» و «قصه حضرت ابراهيم(ع) فرزند آذر» اشاره كرد.

وي اظهار داشت: شعر هايي از كرانه هاي كوير نمونه هايي از آثار گوناگون چندي از شاعران كرانه هاي شمالي كوير مركزي ايران يعني كومش قديم و سمنان كنوني هستند. از ويژگي هاي اين دفتر قرار گرفتن آثار شاعران باتجربه در كنار شاعران جوان و نوقلم به عنوان گشايشي براي حضور توامان اين دو نسل در دفاتر شعر بعدي است.

همتي با تصريح بر اين‌كه استحكام زبان و محتواي تازه ملاك انتخاب نزديك به 30 اثر گنجانده شده در اين كتاب است خاطرنشان كرد: از جمله شاعران مطرح شده در اين كتاب مي توان به «حسن رفعت پور»، «مهدي زارع»، «نسترن قدرتي»، «نيره كاشي» و «حسن يعقوبي» شاعران شهر سمنان و «جليله اخشياني»، «مهنوش اسكندري»، «امين شريعتي» و «علي اكبر وليان»شاعران شاهرودي و «مقداد ايثاري»، «شريف رضا مجد»، «طاهره ناصحي» و «مهدي خادميان» از دامغان در كنار «تارا حيدري»، علي‌رضا خجو»، «محمد كاشي»، «مجتبي نيك سرشت» و «محمدعلي يحيي زاده» از خطه گرمسار اشاره كرد. اين كتاب در 131صفحه و شمارگان يك هزار و 100نسخه منتشر شده است.

به گفته اين نويسنده، «ابراهيم(ع) فرزند آذر» ويرايش وي از ترجمه تفسير طبري در باب داستان برخورد حضرت ابراهيم(ع) با پدرش است.

همتي اين كتاب را با هدف آشنا كردن جوانان با آثار ادبي جاودان جهان با مطالعه و كنكاش در متون ادبي و تفاسير قرآني به نگارش درآورده است. قصه هاي كتاب با توجه به تفسير طبري از سوره هاي شريفه بقره، انعام ، ابراهيم ، حج و صافات تدوين شده است كه در 72صفحه با بهاي 10هزار ريال و يك هزار و 100نسخه عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها