سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۶
کافکا و شاملو به رادیو فرهنگ می‌آیند

داستان «یک نوشته قدیمی» نوشته‌ای از فرانتس کافکا، نویسنده آلمانی زبان پنجشنبه در رادیو فرهنگ خوانده و نقد می‌شود. این داستان توسط احمد شاملو ترجمه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برنامه «یک عصر، یک داستان» که پنجشنبه‌ها ساعت 15 از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، این هفته برنامه خود را به روخوانی و نقد داستان کوتاهی از فرانتس کافکا، نویسنده آلمانی زبان اهل چک و خالق آثاری چون مسخ اختصاص داده است.

این داستان که «یک نوشته قدیمی» نام دارد، توسط احمد شاملو ترجمه شده است. در این برنامه، ضمن روخوانی این داستان کوتاه، جواد عاطفه، نویسنده و منتقد ادبی، آن را نقد خواهد کرد.

«یک نوشته قدیمی» داستانی است با نگاه انتقادی نسبت به ظلم و زورگویی و همانند سایر آثار داستانی کافکا فضای انتزاعی و وهم‌آلود دارد. در این داستان ماجرای کشوری روایت می‌شود که توسط بیگانگان اشغال شده است و این نیرو‌های اشغال‌گر از هیچ‌گونه ظلم و زورگویی چشم‌پوشی نمی‌کنند.

این داستان از مجموعه داستانی با نام «داستان» انتخاب شده که 12 سال پیش توسط انتشارات «نشانه» روانه بازار کتاب ایران شده است. 

تهیه‌کنندگی برنامه «یک عصر، یک داستان» را رسول آبادیان، نویسنده و منتقد ادبی به عهده دارد و فاطمه حقیقت‌ناصری و فیروز سراب گویندگان آن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط