چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۲
علی‌اصغری: راه‌اندازی دبیرخانه دایمی شعر فجر ضروری است

منصور علی‌‌اصغری، برگزیده استانی دومین دوره جشنواره شعر فجر، بر این نکته که پایان هر دوره از جشنواره سرآغازی برای دوره بعدی جشنواره باشد و همچنین راه‌اندازی دبیرخانه دائمی برای این جشنواره تاکید کرد.وی اظهار داشت: رقابتی برگزار شدن جشنواره شعر فجر به معرفی چهره‌های جدید و تشویق آن‌ها منجر می‌شود.

 علی‌اصغری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره جشنواره شعر فجر توضیح داد: از آن‌جا که جای خالی جشنواره شعر فجر در میان جشنواره‌های فیلم، تئاتر و موسیقی فجر دیده می‌شد خوشبختانه این جشنواره به راه افتاد و هرچند در سال‌های نخست آن تاحدودی ناپختگی وکم‌تجربگی دیده می‌شد، اما در حال حاضر آرام آرام به سوی پختگی و تکامل پیش می‌رود.

وی جشنواره را در شکوفایی و کشف استعدادهای جوان موثر خواند و اظهار داشت: رقابتی برگزار شدن جشنواره شعر فجر به معرفی چهره‌های جدید و تشویق آن‌ها منجر می‌شود. از سوی دیگر جشنواره روند تکاملی و رو به رشدی داشته که این امر در جریان شعری جامعه نیز تاثیرگذار است.

برگزیده استانی دومین جشنواره شعر فجر در ادامه تاکید کرد: با برنامه‌ریزی مناسب برای این جشنواره می‌توانیم میدان را برای کل شاعران کشور به ویژه جوانان باز کنیم تا امکان حضور تمامی شاعران و سلیقه‌های شعری در جشنواره شعر فجر فراهم شود.

وی به ارائه پیشنهاداتی برای برگزاری بهتر این جشنواره پرداخت و گفت: راه‌اندازی دبیرخانه دائمی برای جشنواره شعر فجر امری ضروری است و پایان هر دوره از جشنواره باید آغازی برای دوره بعدی جشنواره باشد.

علی‌اصغری در پایان افزود: همچنین جشنواره نیازمند اطلاع‌رسانی گسترده‌تر و بیشتر برای افزایش تعداد شرکت‌کنندگان آن است؛ چراکه به دلیل محدودیت‌های موجود در این حوزه برخی از شاعران در شهرهای دیگر از فراخوان جشنواره اطلاع پیدا نکردند و یا خیلی دیر مطلع شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط