شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
نیایش‌های شاعرانه صاعدی به بازار کتاب می‌آید

عبدالعظیم صاعدی مجموعه‌ شعری از نیایش‌های شاعرانه‌اش را با عنوان «شاهنامه عبودیت» در دست چاپ دارد. همچنین تدوین و گردآوری مجموعه شعری از سروده‌های 10 سال اخیر او نیز با عنوان «عسلی کندویش کهکشان» در دست انجام است.

صاعدی در گفت‌‌‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: به تازگی کار حروفچینی و تصحیح مجموعه شعر «شاهنامه عبودیت» به پایان رسیده است و این دفتر شعر توسط انتشارات موسسه هنر و رسانه اردیبهشت تا پاییز امسال راهی بازار نشر می‌شود.

وی توضیح داد: این مجموعه دربرگیرنده 700 قطعه شعر کوتاه با موضوع نیایش است. در حقیقت نگاهی جهان وطن به دین داشته‌ام و در میان این شعرها هیچ مرز جغرافیایی برای ادیان در نظر نگرفته‌ام. بلکه سعی کرده‌ام انسان و دین در هر فرهنگ و جغرافیایی در کنار هم قرار بگیرند.

این شاعر درباره مجموعه شعری که در دست تدوین دارد اظهار داشت: همچنین مجموعه‌ای از شعرهای 10 سال اخیرم در قالب سپید و پیرامون موضوعات گوناگون را در دفتری با عنوان «عسلی کندویش کهکشان» در دست تدوین دارم.

وی افزود: در میان موضوعات این کتاب بیش از هر چیز مضامین عرفانی به چشم می‌آید. در حال حاضر این کتاب در مرحله حروفچینی است و آن‌را برای چاپ به انتشارات ناس می‌سپارم.

صاعدی در ادامه به مجموعه شعرهای تازه منتشر شده‌اش اشاره و تصریح کرد: حدود 2 ماه پیش مجموعه شعر «پاییز میهن من است» توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت راهی بازار نشر شد. حجم بیشتر شعرهای این مجموعه در قالب سپید است. البته تعدادی غزل و یک مثنوی نیز در دفتر دوم آن گنجانده شده است.

وی یادآور شد: محور اصلی شعرهای این مجموعه نیز همانند دفتر شعر «پرسه در پاییز» که به زودی چاپ دوم آن منتشر می‌شود، پاییز است. در این شعرها به پاییز از وجوه مختلف و با نگاه‌های گوناگون همانند پاییز طبیعت، عمر و جهان پرداخته‌ام.

این شاعر در تشریح مجموعه شعر دیگرش که به تازگی راهی بازار کتاب شده است گفت:  «وقت هلاک خواب» مجموعه‌ای از شعرهای سپید من پیرامون موضوعات اجتماعی و سیاسی بود که پنج ماه پیش توسط موسسه هنر و رسانه اردیبشهت راهی بازار نشر شد.

وی ادامه داد: همچنین به زودی چاپ دوم مجموعه شعر «باغ پیراهن توست» توسط نشر ناس به بازار کتاب می‌آید. در چاپ جدید این دفتر که مجموعه‌ای از شعرهای عاطفی من‌را شامل می‌شود حدود 20 قطعه شعر جدید نیز افزوده شده است. چاپ نخست این مجموعه توسط نشر ثالث راهی بازار نشر شده بود.

صاعدی در پایان از انتشار چاپ سوم گزیده اشعارش توسط نشر تکا خبر داد و افزود: «ایستادن روی بال‌ها» گزیده‌ای از پنج دفتر شعر من بود که حدود دو سال پیش منتشر شد و به تازگی به چاپ سوم نیز رسید. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۷
    18 سال پيش با عبدالعظيم صاعدي ملاقات داشتم .او را بزرگترين عارف معاصر يافتم. زيباتر از سخنان او بر كتيبه هستي نگاشته نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط