سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱

رمان «غنيمت» نوشته صادق كرميار، تا نمايشگاه كتاب تهران از زير چاپ بيرون مي‌‌آيد. اين رمان درباره حمله آمريكا به عراق است و موضوع تقابل بين نسل‌ها از وجوه متفاوت، از محورهايي است كه در آن مد نظر نويسنده قرار داشته است.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علي شجاعي مدير انتشارات «كتاب نيستان»، گفت: «غنيمت» كه در راستاني طرح انتشار آثار فاخر انتشارات «كتاب نيستان» به چاپ مي‌رسد، تا قبل از نمايشگاه كتاب از چاپخانه بيرون مي‌آيد.

به گفته شجاعي، اين رمان همراه با رمان ديگري از اين نويسنده با نام «دشت‌هاي سوزان» منتشر خواهد شد.

كرميار در گفت‌و‌گويي كه زمستان سال گذشته(88) با «ايبنا» داشت، از نگارش اين كتاب سخن گفت و توضيح داد: اين داستان درباره دختري گمشده است و با رفت و برگشت‌هاي زماني در داستان، از زبان سه راوي روايت مي‌شود.

وي همچنين گفت: بخشي از داستان «غنيمت» كه وقايع آن در سال‌هاي 81 و 82 اتفاق مي‌افتد، ‌درباره حمله آمريكا به عراق است و راويان آن از نسل‌هاي متفاوتي هستند. در اين رمان در حالي كه به عقايد سه راوي از وجوه اجتماعي،‌ سياسي و فلسفي پرداخته مي‌شود، تقابلي در راستاي تفاوت نسل‌ها بين آراي راويان شكل مي‌گيرد.

اين كتاب حدود 250 صفحه است.

صادق كرميارمتولد 1338 تهران است. او فارغ‌التحصيل رشته الهيات دانشگاه آزاد است و اولين داستان خود را در سال 1367 در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند.

در سال 1369 مجموعه داستان ديگري با نام «فرياد در خاكستر» از وي منتشر شد و بعد از يك سال، مجموعه داستان نوجوانان به نام «انتقام در اردوگاه» نيز به قلم اين نويسنده زير چاپ رفت. اولين فيلمنامه سينمايي كرميار به نام «كوسه‌ها» در سال 1375 ساخته شد.

فيلم «سجده بر آب» و «جان سخت» و چند مجموعه تلويزيوني نيز از ديگر آثار او در زمينه فيلمسازي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط