چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
سالن «یاس» الگوی نمایشگاه مطلوب است/ نمایش ۱۰ هزار عنوان کتاب

مدیر سالن یاس نمایشگاه کتاب گفت: بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب در سالن یاس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای آشنایی بیشتر مخاطبان با تازه‌های نشر عرضه شده است.

محمود عظیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های سالن یاس، گفت: این سالن، ایده نمایشگاه مطلوب است؛ تازه‌های نشر را در ۱۰ حوزه موضوعی به نمایش درآمده و کارشناسان این حوزه کنار قفسه کتاب‌ها هستند تا اگر مخاطبان سوالی داشتند و مشورت خواستند به آن‌ها پاسخ دهند.

وی افزود: البته در همین ۱۰ حوزه هم دسته‌بندی‌های متفاوتی وجود دارد تا مخاطب می‌تواند در این حوزه موضوعی کتاب جستجو کند، به‌عنوان مثال حوزه فلسفه به «فلسفه اسلامی»، «فلسفه غرب» و «فلسفه مضاف، «فلسفه دین،» «فلسفه اخلاق» و … تقسیم می‌شود.

عظیم‌پور با بیان اینکه مخاطب می‌تواند تازه‌های نشر حوزه تخصصی خود را در سالن یاس ببیند، تورق کند و سر فرصت کتاب را از غرفه ناشر خریداری کند، ادامه داد: برای معرفی سالن یاس تیزر ساختیم که در شبکه‌های پُرمخاطب رسانه ملی پخش می‌شود، رادیو نمایشگاه نیز سالن یاس را تبلیغ می‌کند و در مجموع در ششمین تجربه حضور، مخاطبان بیشتری داریم.

وی افزود: جانمایی سالن یاس در سی‌وپنحمین نمایشگاه کتاب تهران، خیلی بهتر است، سال گذشته در سالن نیم‌طبقه حضور داشتیم اما امسال داخل و کنار در ورودی شبستان هستیم.

عظیم‌پور با اشاره به انتشار حدود ۳۷ هزار عنوان کتاب در سال گذشته، گفت: حدود ۱۰ هزار عنوان از این کتاب‌ها برای مخاطبان به نمایش گذاشته شده و در کنار کتابخانه‌ها، یکسری بسته‌های پیشنهادی و سیرهای مطالعاتی نیز قرار دادیم تا مخاطب براساس علاقه و سلیقه خود آن‌ها را مطالعه کند.

به‌گفته وی، این بسته‌های پیشنهادی شامل داستان و رمان، ادبیات پایداری، کودک و نوجوان، روانشناسی و خانواده و ازدواج، شعر و.. هستند که مخاطب می‌تواند رایگان بردارند و مطالعه کنند؛ البته این بسته‌ها فقط چاپ نخست نیستند بلکه شامل کتاب‌های خوبی هستند که در بازار موجود است.

عظیم‌پور همچنین درباره مشاوره کتاب در سالن یاس، ادامه داد: این مشاوران، کارشناسان مجمع ناشران انقلاب اسلامی هستند. سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کتاب را با بهره‌گیری از کارشناسان، بررسی می‌کنیم و «سالن یاس» یک کار پروژه‌ای نیست، یلکه در طول سال، استمرار دارد و کارشناسا درگیر کتاب هستند.

وی با بیان اینکه نقد کتاب نیز از دیگر اقداماتی است که کارشناسان دنبال می‌کنند، ادامه داد: گاهی این نقدها در مجله «گاه نقد» منتشر می‌َشود. در واقع انباشته کارشناسان در طول سال، به سالن یاس در نمایشگاه کتاب تهران تبدیل می‌شود.

عظیم‌پور همچنین با اشاره به مراجعه روزانه حدود ۲ هزار نفر به سالن یاس، گفت: مخاطبان سالن یاس از پدر و مادرها تا طلبه‌ها و دانشجویانی هستند که به‌دنبال تازه‌های نشر به این سالن آمده‌اند.

وی در ادامه به رونمایی از سایت «جان کتاب» اشاره کرد و گفت: علاوه بر سالن یاس، سه غرفه «مشاوره کتاب» ابتدای راهروی ۱۶ شبستان با ۱۰ مشاور و دو غرفه ابتدای سالن کودک و نوجوان و بخش راهروی اصلی سالن کودک و نوجوان با سه نفر جانمایی شده که به مردم خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها