یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۹

«غنيمت» نام رماني از صادق كرميار است كه در راستاي طرح انتشار آثار فاخر انتشارات «كتاب نيستان» تا چند هفته آينده به چاپ مي‌رسد. به گفته نويسنده، اين داستان درباره دختري گمشده است و با رفت و برگشت‌هاي زماني در داستان، از زبان سه راوي روايت مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كرميار درباره اين رمان گفت: بخشي از  داستان «غنيمت» كه وقايع آن در سال‌هاي 81 و 82 اتفاق مي‌افتد، ‌درباره حمله آمريكا به عراق است و راويان آن از نسل‌هاي متفاوتي هستند.

وي افزود: در اين داستان در حالي كه به عقايد سه راوي از وجوه اجتماعي،‌ سياسي و فلسفي پرداخته مي‌شود، تقابلي در راستاي تفاوت نسل‌ها بين آراي راويان شكل مي‌گيرد.

نويسنده «فرياد در خاكستر» با بيان ويژگي‌هاي زماني اين داستان توضيح داد: زمان در اين داستان مي‌شكند و مدام از گذشته به حال و از حال به آينده در آمد و رفت است؛ چرا كه حضور راوي‌ها در اين بازي‌هاي زماني شناور است. 

كرميار تصريح كرد: در اين داستان همچنين با نگاهي حاشيه‌اي رويداهاي جنگ آمريكا به عراق و دغدغه بسياري از آد‌م‌هاي پيرامون اين وقايع بررسي مي‌شود. 

به گفته كرميار، اين كتاب حدود 250 صفحه است و از سوي انتشارات «كتاب نيستان» روانه بازار مشر مي‌شود. 

صادق كرميارمتولد 1338  تهران است.

او فارغ‌التحصيل رشته الهيات دانشگاه آزاد است و اولين داستان خود را در سال 1367 در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند. 

در سال 1369 مجموعه داستان ديگري با نام «فرياد در خاكستر» از وي منتشر شد و بعد از يك سال، مجموعه داستان نوجوانان به نام «انتقام در اردوگاه» نيز به قلم اين نويسنده زير چاپ رفت. اولين فيلمنامه سينمايي كرميار به نام «كوسه ها» در سال 1375 ساخته شد.

فيلم «سجده بر آب» و «جان سخت» و چند مجموعه تلويزيوني نيز از ديگر آثار او در زمينه فيلمسازي است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها