سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۳

صادق كرميار اين روزها در حال نگارش رمان تازه‌اي با نام «دشت‌هاي سوزان» است. به گفته نويسنده، اين رمان دستمايه‌اي تاريخي دارد و به وقايعي از جنگ جهاني اول و دوران ناصرالدين شاه و حضور كشورهاي بيگانه در ايران مي‌پردازد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كرميار درباره اين رمان كه به تازگي نگارش آن را به پايان برده، توضيح داد: پرداختن به برخي موضوعات در حوادث جنگ جهاني اول و دوران ناصرالدين شاه تا رضا‌خان در ايران، زمان و مضمون اصلي اين رمان است. 

وي افزود: در اين كار براساس مستندات تاريخي، نقش انگليس و آلمان و ماجراهايي مرتبط  با آن‌ها را كه در كشورمان رخ مي‌دهد، مد نظر داشته‌ام. 

صادق كرميار،متولد 1338 تهران و فارغ‌التحصيل رشته الهيات دانشگاه آزاد است. وي نخستين داستان خود را در سال 1367 در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند.

در سال 1369 مجموعه داستان ديگري با نام «فرياد در خاكستر» از وي منتشر شد و بعد از يك سال، مجموعه داستان نوجوانان به نام «انتقام در اردوگاه» نيز به قلم اين نويسنده زير چاپ رفت. نخستين فيلمنامه سينمايي كرميار به نام «كوسه‌ها» در سال 1375 ساخته شد.

فيلم «سجده بر آب» و «جان سخت» و چند مجموعه تلويزيوني نيز از ديگر آثار او در زمينه فيلمسازي است. 

غنيمت» نيز نام رمان ديگري از صادق كرميار است كه در راستاي طرح انتشار آثار فاخر انتشارات «كتاب نيستان» تا چند هفته آينده به چاپ مي‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط