شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۱
انجمن شعر «امين» را بر پا كنيم

دكتر سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در آيين پاياني چهارمين جشنواره شعر فجر، گفت: انجمن شعر «امين» را بر پا كنيم و اطمينان داشته باشيم مسوولان در نگاهداري از اين انجمن كه امين است، حمايت كامل را خواهند داشت. نام امين نيز، هم نشانه امانتداري و هم تخلص مقام معظم رهبري در شاعري است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، دكتر سيد محمد حسيني در اين آيين گفت: كجا در تاريخ نامي از ثروت اندوزان ثبت شده و اگر هم شده مذمت است، چون قارون؛ و كجا نامي از شعر و گفته به پاكي و نيكي ثبت نشده است؟

وي ادامه داد: اي شاعران فرهيخته! در اين مراسم از سر درد با شما سخن مي گويم. در اوضاع كنوني جهان، در حوزه فرهنگ مقام بيشتري را براي شعر قايل شويم.

دكتر سيد محمد حسيني با بيان اين مطلب كه نگاه خود را معطوف به دفاع از فرهنگ كنيم، افزود: از معاونت فرهنگي مي‌خواهم نسبت به صدور مجوز براي كتاب‌هاي شعر بيش از گذشته دقت صورت گيرد؛ البته درباره سلامت كلام و بيان.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنانش افزود: مساله شعر، امري ملي است و همزباني‌ها فرصتي است تا زمينه‌ساز ظهور گرديم؛چرا اين‌گونه سرديم؟ شايسته نيست خون فرهنگ و هنر به گردنمان افتد.

حسيني همچنين گفت: اين وزارتخانه نيز بايد هواي سلطنت عشق را نگاه دارد. به شعر كه متعلق به ايران اسلامي است، بها دهيم كه شعر از هر هنري بالاتر است.

وي تصريح كرد: احترام امامزاده را متولي بايد نگاه دارد.مگر ما شاعر شهير و شهيد كم داريم؟ پس چرا آن‌چنان كه سزاست نپرداخته‌ايم؟ از انجمن شعر كمتر مي‌شنويم كه در اين انجمن‌ها، نوآمدگان آب‌ديده‌تر مي‌شوند.

حسيني با اشاره به تعلق خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامي نسبت به انجمن‌هاي ادبي، گفت: انجمن شعر «امين» را بر پا كنيم و اطمينان داشته باشيم مسوولان در نگاهداري از اين انجمن، كه امين است، حمايت كامل را خواهند داشت. نام امين نيز هم نشانه امانتداري است و هم تخلص مقام معظم رهبري در شاعري است.

وي گفت: چه سهمي در بودجه را به امين هنر اختصاص داده‌ايم، در حالي‌كه مي‌دانيم چه نقشي را دارد؟ تاكيد مي‌كنم نسل جوان با بزرگان مجالست كنند و فرهنگ شاعرانگي در انجمن‌ها رشد كند.

وي همچنني با اشاره به سخنان دبيران جشنواره و همچنين معاون امور فرهنگي خود، محسن پرويز، گفت: شيوه اجرايي در اين دوره از جشنواره كاملا رقابتي بوده كه موجب كشف استعدادهاي تازه گشته و اميدوارم در صورت اجماع، برنامه‌هاي ديگري نيز براي اين استعدادها داشته باشيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: همچنين تقاضاي توجه بيشتر را به شعر كودك و نوجوان دارم كه معلم شهيد و استاد بزرگ، شهيد مطهري، با آن جايگاه به نگاشتن «داستان راستان» همت گماشت.

در اين مراسم و پيش از سخنان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، مرتضي اميري اسفندقه گزارشي از روند داوري را به عنوان بيانيه هيات داوران قرائت كرد. اين بار بر خلاف جشنواره هاي پيشين، نسخه‌اي در اختيار خبرنگاران قرار نگرفت.

در اين آيين، علي امير احمدي ، مشاور ارشاد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به سرودن قصيده‌اي از آيت ‌الله محمدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري پرداخت كه در اين مراسم حاضر شده بود.

همچنين، دو شاعر دعوت شده به اين مراسم از كشورهاي تاجيكستان و عراق نيز به قرائت شعر پرداختند و در پايان نيز برگزيدگان بخش‌هاي مختلف، جوايز خود را دريافت كردند. 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط