جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۹
صدور هزارمين كارت عضويت مركز اسناد و كتابخانه ملي استان فارس

هزارمين كارت عضويت مركز اسناد و كتابخانه ملي استان فارس صادر و به خطاط ممتاز انجمن خوشنويسان اين استان اهدا شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از مركز اسناد كتابخانه ملي فارس، هزارمين كارت عضويت اين سازمان با حضور دكتر علي‌اكبر صفي‌پور، مدير مركز فارس صادر و به رحمان سليماني، خطاط ممتاز انجمن خوشنويسان اهدا شد. 

دكتر صفي‌پور با اشاره به اين كه چهار ماه از افتتاح اين نهاد فرهنگي و دو ماه از زمان صدور كارت در استان فارس مي‌گذرد، عنوان كرد: هزارمين عضو اين مجموعه فردي محقق، پژوهشگر و هنرمند است. 

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان فارس با ابراز اميدواري از حضور فعال نخبگان و فرهيختگان هنري و فرهنگي فارس در سازمان، يادآور شد: اين امر باعث رونق بيشتر سازمان اسناد و كتابخانه ملي و اشاعه فرهنگ كتاب و كتاب‌خواني مي‌شود. 

وي افزود: 547 نفر از ثبت‌نام شدگان مرد و بقيه زن، 53 نفر دانشجو و فارغ‌التحصيل كارداني، 865 نفر دانشجو و فارغ‌التحصيل مقطع كارشناسي و 27 نفر دانشجو و فارغ‌التحصيل دوره كارشناسي ارشدند. همچنين پنج نفر از مقطع دكترا، دو نفر دانشجوي دكتراي تخصصي و شش نفر دانشجو دكتراي حرفه‌اي، ديگر افرادي‌اند كه از اين مجموعه استفاده مي‌كنند. 

رحمان سليماني، پژوهشگر خطوط باستاني، هدف از حضور در سازمان اسناد و كتابخانه ملي فارس را كتابت اشعار شعراي نامي ايران برشمرد و گفت:‌ راه‌اندازي كارگاه كتاب، خط و صفحه‌آرايي براي علاقه‌مندان در اين مركز، از ديگر اهداف خود براي حضور در اين مجموعه است. 

وي با ارايه اين پيشنهاد كه تازه‌هاي نشر مي‌تواند در ورودي سازمان قرار گيرد، افزود: بايد در اين عرصه اطلاع‌رساني بيشتري انجام شود و در بخش‌هاي مختلف علمي يك كارشناس براي راهنمايي حضور داشته باشد.

محقق خطوط و زبان‌هاي باستاني گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در كشور بسيار پايين است و بايد براي مقابله با اين معضل، راهكارهاي متفاوتي انديشيد، زيرا كتاب؛ راه و فلسفه زندگي مشخص مي‌كند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط