جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
تدوين كتاب "هوانيروز در عمليات خيبر" به پايان رسيد

مرتضي سلطاني، تدوين كتاب "هوانيروز در عمليات خيبر"‌را به پايان رسانده و اين اثر را براي بررسي نهايي و انتشار، به هوانيروز سپرده است. اين اثر بر اساس گفت‌وگو با بيش از 60 تن از مهندسان پرواز، پرسنل فني و خلبانان حاضر در عمليات خيبر، نوشته شده است._

سلطاني، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عمليات خيبر را به عنوان يكي از بزرگترين نبردهاي صورت گرفته در جنگ تحميلي معرفي كرد و گفت: اين عمليات در سال 1362 و جزاير مجنون و هورالعظيم انجام شد و بالگردهاي هوانيروز، در راس آن فعاليت كردند و سرانجام، جزاير شمالي و جنوبي مجنون، به تصرف نيروهاي ايراني درآمدند.

وي به حضور بيش از 100 فروند بالگرد ترابري، جنگي و شناسايي اين نيروي نظامي در عمليات خيبر اشاره كرد و افزود: اميرسرتيپ محمدحسين جلالي، فرماندهي هوانيروز را در اين عمليات برعهده داشته است.

خالق كتاب "راهيان معراج"، درباره چگونگي نگارش "هوانيروز در عمليات خيبر"، تصريح كرد: اين اثر بر اساس گفت‌وگو با بيش از 60 تن از مهندسان پرواز، پرسنل فني و خلبانان حاضر در اين عمليات، نوشته شده و اسناد و مدارك مرتبط با آن نيز در اين اثر،‌ منعكس شده‌اند.

مرتضي سلطاني، ادامه داد: كتاب "هوانيروز در عمليات خيبر"، از طرح‌ريزي عمليات تا پايان آن را بررسي مي‌كند.

اين خلبان بالگرد كه در عمليات خيبر هم حضور داشته، يادآور شد: خلبان "محمود ترابي‌نژاد" و متخصص فني "بايرام‌علي يتيم‌زاده"، در اين نبرد به شهادت رسيدند كه زندگي‌نامه‌هاي آن‌ها در پايان كتاب "هوانيروز در عمليات خيبر" آمده‌اند.

سلطاني در پايان، گفت: تدوين اين اثر به اتمام رسيده و براي بررسي نهايي و انتشار، به هوانيروز سپرده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط