پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۱
اسامی برگزیدگان یازدهمین همایش کتاب سال حوزه

مسوول دبیرخانه کتاب سال حوزه با اشاره به این که امروز(هشتم بهمن ماه) از برگزیدگان یازدهمین دوره این همایش تقدیر می‌شود، گفت: این همایش در حوزه‌های گوناگون نظیر تدوین کتاب، پایان نامه، ناشران برگزیده دین، ناشر نمونه، خادمان قرآن و ... برگزار می‌شود. در این دوره ۲۰ کتاب به عنوان آثار برگزیده و پنج اثر به عنوان شایسته تقدیر شناخته شده‌اند./

دکتر علیرضا زهیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یادآور شد: در این همایش سه نویسنده در حوزه «فقه و حقوق و اصول» به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند. آیت‌الله محمد مومن قمی، مولف کتاب «الولایه الالهیه الاسلامیه او الحکومه الاسلامیه(جلد اول تا سوم)»، آیت‌الله محمد آصف محسنی، نویسنده کتاب «حدود الشریعه(جلد اول و دوم)» و زهرا اخوان صراف، مولف کتاب «مکتب اجتهادی آیت‌الله بروجردی» از اعضای این مجموعه‌اند.

وی با بیان این که تنها برگزیده حوزه «تصحیح و تحقیق» مرحوم علامه آیت‌الله محمدباقر محمودی شناخته شده است، اثر او را «نزهه الابصار و محاسن الاثار» نام برد و گفت: چهار برگزیده نیز در حوزه «علوم تربیتی و روان‌شناسی» معرفی شدند. حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی با تألیف جلدهای اول و دوم کتاب «فقه تربیتی» حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی با تدوین «روان‌شناسی دین از دیدگاه ویلیام جیمز»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رهنمایی با اثر «درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت» و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاویانی آرانی با تقریر کتاب «روان‌شناسی و تبلیغات با تاکید بر تبلیغ دین» از برگزیدگان این گروه علمی‌اند.

دکتر زهیری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدجواد شبیری نویسنده «توضیح الاسناد المشکله فی الکتب الاربعه» و موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث با تدوین کتاب ۱۵ جلدی «الکافی» را برگزیدگان گروه «علوم قرآن و حدیث» عنوان کرد و افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین میر معزی، نگارنده کتاب «بیع الخیار از منظر فقه و اقتصاد» تنها برگزیده حوزه «اقتصاد» یازدهمین همایش کتاب سال حوزه شناخته شده است.

مسوول دبیرخانه کتاب سال حوزه، سه برگزیده رشته «فلسفه و کلام» را حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی با کتاب «هستی و چیستی در مکتب صدرایی»، علی موحدیان عطار مولف «از شک تا یقین» و حجت‌الاسلام والمسلمین رضا بخشایش با تقریر «علیت از نظر کانت» را نام برد و افزود: در رشته «تاریخ و سیره» نیز تنها حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان محمدی با تألیف «نقد و بررسی گزارش‌های زندگانی پیش از بعثت پیامبر(ص)» برگزیده شد.

وی تنها برگزیده رشته «دانش سیاسی» را حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدهی با کتاب «نظارت بر قدرت در فقه سیاسی شیعه» خواند و تصریح کرد: رشته «اقتصاد» نیز دو برگزیده خود را حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی معصومی‌نیا؛ نگارنده کتاب «ابزارهای مشتقه، بررسی فقهی و اقتصادی» و حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر هادوی‌نیا؛ نویسنده «فلسفه اقتصاد در پرتو جهان‌بینی قرآن کریم» شناخت.

دکتر زهیری، مجید محبوبی را نوزدهمین برگزیده یازدهمین همایش کتاب سال با کتاب «ملاقات در شب مهتابی» خواند و گفت: مارتا گلزار و همکاران با تدوین کتاب «ترجمه شرح تازه و جامعی بر نهج‌البلاغه به زبان اسپانیولی» در حوزه «ترجمه» آخرین برگزیده این همایش‌اند. 

اسامي پایان‌نامه‌های برگزیده و شایسته تقدیر، ناشر برگزیده، ناشر نمونه و آثار شایسته تشویق در حوزه کتاب نیز متعاقبا اعلام خواهند شد.

يازدهمين همايش كتاب سال حوزه روز پنجشنبه(هشتم بهمن ماه) طی مراسمی همراه با معرفي و تقدير از برگزیدگان با سخنراني آيت‌الله مقتدايي در تالار همایش دارالشفاء قم از ساعت 9 امروز در حال برگزار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط