سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۵
رسولي: پخش زنده براي تبليغ كتاب مولد فضايي شاد و پويا است

محمد‌مهدي رسولي، هنرمند نقاش و داستان‌نويس، پخش زنده برنامه‌هاي حوزه كتاب را داراي فضاي شادتري دانست كه از سويي در صرف وقت و هزينه سبب صرفه‌جويي است و از سويي ديگر، به لحاظ دنبال كردن اخبار كتاب و شناختن فعالان آن، در مخاطب ايجاد انگيزه مي‌كند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمد‌مهدي رسولي،‌ فيلمنامه‌نويس و هنرمند با بيان وجوه مثبت پخش زنده برنامه‌هاي عرصه كتاب، گفت: پخش زنده برنامه‌هايي كه در عرصه تبليغ و معرفي كتاب قرار است فعاليت كنند، منعكس كننده فضايي سيال و پويا ست و از سويي ديگر مشكلات كار توليدي را نيز در بر ندارد.
 
نويسنده «رقص بسمل» همچنين توضيح داد: به دليل آنكه توليد برنامه در تلويزيون مستلزم پروسه هزينه‌بردار و زمان‌بري است، اجراي زنده برنامه‌هاي حوزه كتاب، عرضه اين برنامه‌ها را با مشكلات توليدي مواجه نمي‌كند؛ ضمن آنكه فضايي به روزتر را نيز براي مخاطب فراهم مي‌آورد.
 
اين نويسنده با اشاره به حجم محدود برنامه‌سازي درحوزه كتاب در تلويزيون، توضيح داد: در ميان شبكه‌هاي تلويزيون فقط شبكه چهار گاهي به حوزه كتاب مي‌پردازد؛ ‌اين در حالي است كه شبكه‌هاي ديگر نيز مي‌توانند در این حوزه فعال عمل کنند، به گونه‌اي كه برنامه‌ها با دعوت از مولفان و صاحبان آثار همراه باشد. 

رسولي همچنين اضافه كرد: مهم آن است كه مخاطب دريابد موضوع كتاب جدي است و آن را تنها فعاليتي فرماليستي تلقي نكند. 

وي در پايان گفت: پخش زنده فضاي تبليغ و معرفي كتاب به صورت يك ايده اثرگذار، مطمئنا بازتاب‌هاي موثري در پي خواهد داشت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۳۰
    باسلام: در باره تبليغ كتاب بايد تكاليفي براي كتاب فروشان در نظر گرفته شود زيرا آنها كتاب را به صورت اماني از ناشران دريافت و فقط نقش واسطه را براي فروش ايفا مي كنند در حالي بنظر مي رسد تبليغ مناسب براي كتاب و معرفي كتاب به مخاطبين مربوط از وظايف كتاب فروشان است . مهدي قرباني .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها